Tidigare var det så att man fick koden om man betalade Navteq c:a 1600 Kronor. Återigen vad säger den om kartorna om du trycker på hjulet?Matthiaz skrev:Vet inte om jag ger så mycket för deras MapCare... Hade min bil på årsservice nyligen, bilen är från 2013, Jag bad dom uppdatera kartorna på servicen. Men när jag fick tillbaka bilen sa dom att jag redan hade senaste kartorna så dom hade inte gjort något....
När jag nu kollar på hyundais hemsidsa där man kan ladda hem kartor (om man har en kod som jag inte vet var man får ifrån) så finns det nyare kartor än vad jag har i bilen.... Vet dom inte hur man uppdaterar en karta eller?
Annons
Re: goda nyheter ang navigationen
17Nejdå Tjosan, Jag blandar inte ihop de olika komponenterna. I min bil sitter det en kartdatabasversion från 2013 och det finns en nyare som ska installeras gratis nästa vecka.
Hyndai I40 Business kombi crdi 136hk M White crystal 2014
Tidigare Kia Ceed SW
Tidigare Kia Ceed SW
18Vore tacksam om du svarade på min fråga vad säger den om kartan om du trycker på hjulet. Q???Uppsala skrev:Nejdå Tjosan, Jag blandar inte ihop de olika komponenterna. I min bil sitter det en kartdatabasversion från 2013 och det finns en nyare som ska installeras gratis nästa vecka.
19Jag kar kartversion 311E7AF i min bil. När jag tittar på http://www.navigation.com/hyundai" onclick="window.open(this.href);return false; så finns det en karta som heter "Europe and Russia 2014" som slutar på versionsnummer **2E7AM vilket är nyare än jag har.
Den kartan tycker jag dom borde ha installerat i min bil på servicen. Men enligt dom fanns det ingen nyare karta än den jag redan hade....
Den kartan tycker jag dom borde ha installerat i min bil på servicen. Men enligt dom fanns det ingen nyare karta än den jag redan hade....
20För att mätta din nyfikenhet så har jag 313E8AC på min bil vilket gör att kartorna är från 2013, den version som nu ska in är samma som tidigare nämnts här i inlägget 2014 års Europakartor med koden 314F9AD.tjosan skrev:Vore tacksam om du svarade på min fråga vad säger den om kartan om du trycker på hjulet. Q???Uppsala skrev:Nejdå Tjosan, Jag blandar inte ihop de olika komponenterna. I min bil sitter det en kartdatabasversion från 2013 och det finns en nyare som ska installeras gratis nästa vecka.
Hyndai I40 Business kombi crdi 136hk M White crystal 2014
Tidigare Kia Ceed SW
Tidigare Kia Ceed SW
21Är inte ett dugg nyfiken, som du vet har jag inte det där skräpet. Android är grejen. Däremot tycker jag det är just mot alla andra som kan kräva samma sak.Uppsala skrev:För att mätta din nyfikenhet så har jag 313E8AC på min bil vilket gör att kartorna är från 2013, den version som nu ska in är samma som tidigare nämnts här i inlägget 2014 års Europakartor med koden 314F9AD.tjosan skrev:Vore tacksam om du svarade på min fråga vad säger den om kartan om du trycker på hjulet. Q???Uppsala skrev:Nejdå Tjosan, Jag blandar inte ihop de olika komponenterna. I min bil sitter det en kartdatabasversion från 2013 och det finns en nyare som ska installeras gratis nästa vecka.
Annars blir de lurade av Hyundai igen. Dock är jag tvivlande eftersom Navteq har ingen 314 utgåva. De har förmodligen bara förmodligen någon specialutgåva
för Hyundai med ommärkt datum. Vi får snart veta hur uppdaterade de är. Tidigare var det två år gamla vägar och rondeller som ej fanns.
22Hej!
Fick återigen tillbaka bilen med Q3 2013 kartorna (som efter förra årets service)... Jag blir lite trött.
Tänkte kolla vilken kortversion ni andra fått vid uppdateringar på en hyundai-service de senaste månaderna så jag vet vad jag ska kräva av min kill?. Han verkar inte veta hur man får nya kartor från navteq...
Fick återigen tillbaka bilen med Q3 2013 kartorna (som efter förra årets service)... Jag blir lite trött.
Tänkte kolla vilken kortversion ni andra fått vid uppdateringar på en hyundai-service de senaste månaderna så jag vet vad jag ska kräva av min kill?. Han verkar inte veta hur man får nya kartor från navteq...