Hejsan har en liten fråga, är det möjligt för mig som precis köpt en Santa fe 2006 men ingen färddator i, att byta instrumentpanelen dvs köpa en ifrån skroten och montera i med stora färddatorn? Jag kan ju tycka att det inte borde vara nå större skillnad i bilarna förutom att olika displayer för olika utrusning. Om man tänker monterings arbetssätt så borde det mesta vara likvärdigt i bilden som kablar mm...?
Är detta som någon har testat på???
med vänliga hälsningar //
Patrik
Vi älskar våran nya Santa Fe
Annons
Re: Instrument - färddator
2Många bilar har fördragna kablar till tillval/uppgraderingar, dock vet jag inte om detta stämmer hos Hyundai samt om någonting måste programmeras om det finns färdigt med plug-n-play kontakter.
3Finns ju den varianten som använder diagnosuttaget
http://www.conrad.se/F%E4rddator-Diamex ... pi=1054790" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.conrad.se/F%E4rddator-Diamex ... pi=1054790" onclick="window.open(this.href);return false;

Anders 
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"
Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"
Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)
4Ok, är det svårt och byta instrumentpanelen? Måste man montera ner mycket tro?
Vore grymt om man kunde testa och byta ut den emot en display med stor färddator.
Men man vill ju inte heller få mer problem än innan. Men jag har svårt och tro att det skulle skilja så mycket på displayerna.
Skulle tippa på att signalerna kommer ifrån datorn som alla displayer men visa visar mer än andra.
Vore grymt om man kunde testa och byta ut den emot en display med stor färddator.
Men man vill ju inte heller få mer problem än innan. Men jag har svårt och tro att det skulle skilja så mycket på displayerna.
Skulle tippa på att signalerna kommer ifrån datorn som alla displayer men visa visar mer än andra.