Annons

Nybliven I40ägare med ett par frågor

1
Hej! Köpte en i40 för 1vecka sedan, och måste då så klart vara med i forumet![emoji1]
Nöjd med bilen så här långt, blev dock chockad när jag läste allt negativt här inne ang I40. [emoji6]
Men ett par frågor har jag dock,
Det är en 2012-premium 2.0L automat.

Hur fungerar era parkerings sensorer? Mina funkar men dom varnar cirka 30cm innan hindret, (lite väl kort va)

Hur vet man om man har däcktryckskontroll? (Förutom att pysa däcken)

Läst mycket om kurvljusen,mina lysen står helt stilla, och jag har 2 lampor som jag inte vet vad dom är till för. Uppe i "innersta" hörnet. Är det kurvljusen men att dom är trasiga?

Går det att programmera nyckeln att den öppnar alla fönster och P-tak via nyckeln?

Hoppas ni orkade läsa allt[emoji1]
//Pierre

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Annons

Re: Nybliven I40ägare med ett par frågor

2
Pirzki skrev:Hej! Köpte en i40 för 1vecka sedan, och måste då så klart vara med i forumet![emoji1]
Nöjd med bilen så här långt, blev dock chockad när jag läste allt negativt här inne ang I40. [emoji6]
Men ett par frågor har jag dock,
Det är en 2012-premium 2.0L automat.

Hur fungerar era parkerings sensorer? Mina funkar men dom varnar cirka 30cm innan hindret, (lite väl kort va)

Hur vet man om man har däcktryckskontroll? (Förutom att pysa däcken)

Läst mycket om kurvljusen,mina lysen står helt stilla, och jag har 2 lampor som jag inte vet vad dom är till för. Uppe i "innersta" hörnet. Är det kurvljusen men att dom är trasiga?

Går det att programmera nyckeln att den öppnar alla fönster och P-tak via nyckeln?

Hoppas ni orkade läsa allt[emoji1]
//Pierre

1.

Förmodligen felaktiga sensorer, som sagt vanligt fel.

2. Tvivlar på att du har däcktryckskontroll, då detta inte var standard. Enklast att titta på det som sticker ut från däcket där du fyller i luft.
Metall, då har du sensorer. Gummi, inga sensorer.

3. Fasta H7 lampor som tänds i en kurva= rattvridning. Bara de riktigt tidiga bilarna hade riktiga kurvljus. De är ett ständigt
problem så var glad att du inte har det.

4. Så vitt jag vet, det enda du kan programmera från nyckeln är bakluckeöppningen.
Om du har elektronisk bakluckeöppning. Inte alla bilar har det.

Annars är ett bra råd, RTFM. Dock är som vanligt manualen tvetydig, då mycket nämns, men inte finns. T.ex. TPMS.

Skickat från min iPhone med Tapatalk