Annons

Förhandling !

16
Har idag åter varit och pratat med JA-Bil i Stenstorp om "sponsring" till träffen gav förslag :idea: på en CM men verkar inte som han nappade på det :P .
Får se vad det slutar med ! :shock:

Och Motell Ålleberg kommer med förslag på rum och mat ev. att äta samlat på motellet (Reserverat för 50 pers) eller utkört till byggdegården.

Pro imp/ cooper däck Borås är också klart ! detaljer blir senare när vi ser intresset för träffen.

Jag kommer inte att kunna "vittja" Forumet eller svara så mycket på ca 5 veckor pga arbete/tjänstgörning (Övnings verksamhet i "Skogen")
och utlands.sem men är defenetivt åter v613. då vi får lösa alla små detaljer och ev. frågetecken :?: :?: :?: !

Kom gärna med förslag på "bilaktiveteter" Typ. Dra Snöboll ! :wink:

Förslag :
Lunch på Lördag Öppen eld/grill för egen korv kött mm i skogen. ???????
Middag på lördag något motell alt. eller egen mat även då. ???????

Ha det !
Roger
;) Cooper
Santa Fe Excl.V6 04:a(såld) I30 2,0 5-dörrars
Och några till som "driver" på alla.(1 Jeep Ceeroke med "allt", 2 Volvo Valp)
Annons

17
Hej, har precis dragit iväg ett massmail till samtliga forummedlemmar. Hoppas att ngn piggnar till o anmäler sig! :D
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

18
Jaha, då körde det ihop sig den 8-9 april. Nikela skall spela sin första KalleAnka-cup i tennis. Så här är läget: Vi vet inte vilken dag hon spelar, blir det på söndag är det ju lugnt då kommer vi upp på lördagen, blir det på lördag och spelar hon tidigt tänkte vi ansluta när hon är klar, spelar hon sent på lördagen då blir det riktigt körigt....

Riktigt dilemma när hela familjen vill vara på båda ställena samtidigt. :( Familjerådet beslutade att vi avvaktar tills vi får besked vilket tid hon spelar.

Hoppas att Ni inte tar illa upp men ibland kör det ihop sig.

Jag ändrar inget i den öppna tråden än, men ville förvarna Er om detta.

Hälsningar
Anne

Snö !!!

19
Hur gör vi ?
Med den snömängd som nu ligger är det knappast troligt att det går att ha någon terräng körning ?
Caravan körning och träff går att ha men huvud grejen blir svårt !

Ha träffen som tänkt ?
Flytta datum ?
Inställt ?

Vad gör vi ????????? :?:
;) Cooper

20
Hej, Anders/Swedefe o jag träffades i Gbg i förra veckan. Vi diskuterade bl a "plan B" för träffen o Anders föreslog skidåkning, slalom whatever, med tanke på de bra backar som finns i krokarna. jag kan inte trakten själv så är jag är inte riktigt med på banan. Vi skulle kunna ha en telefonträff och diskutera vidare. Om vi flyttar på träffen så är vi tillbaks på noll med deltagandet...
Toyota Auris 1.8 HSD -13

21
Hej!

Vad synd att väder och årstid inte stämmer för ett besök på Ekhagens forntidsby, det hade nog varit skoj, ligger bara 2 mil från Falköping. Gå in under gruppbesök och se vilken rolig mångkampstävling man kan ha. Lägger en länk här för eventuell framtida ide...

www.ekehagensforntidsby.r.se

Hälsn
Anne

22
jo, en plan B lär vi nog få tänka ut...

Körde hem från Stockholm inatt - kom ytterligare en decimeter av den vita varan - värst mellan Jönköping och Ulricehamn.

Just nu regnar det rejält här nere vid kusten, men med bara 1,5 grader över nollan så är väl chansen stor att det fyller på ytterligare i höglänt terräng - cray-zee!!!

Ställa in tycker jag verkar trist - att det inte går att köra traditionell offroad har nog folk förståelse för - om vi bara ser till att informera om det innan!!
Självklart måste det vara okay att hoppa av för de som vill, men hur kan vi ändra om träffen?

Slalom är givet för de som tycker sådant är kul -och bara umgås kring en lägereld.

Vad finns det för möjligheter att leka med bilarna i snön?
Antar att det är äventyr nog för en del att ta sig fram längs en oplogad skogsväg...

Visst lyder även sjöisar under terrängkörningslagen numera?
Finns det chans att komma undan detta och göra något kul ute på en tillfrusen sjö: halkkörning galore?

Anders
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

23
Glöm isen, isarna här var inte så tjocka när snön kom. Inte ens långfärdskridskoklubben ger sig ut på snötäckt is. Några tokstollar har plogat en bana på Viaredssjön med påfart Hultafors och avfart Sandared...det var längesen man såg sådana dårar!!

Anne

Regn

24
Det är ju inte ofta man önskar regn men idag har det regnat rikligt och 5-6 + grader som skall stiga enl. väderleksprog.
Så det kommer att ta bra på snön .
Vi får ha "is i magen" istället.
Vore bra med tel möte. Motell Ålleberg ringde idag och undrade vad och om dom ska reservera något.
Vad det gäller aktiviteter typ ekhagen finns massor i näromr. men tyvärr är många också väderberoende = INGEN SNÖ
När kan vi ha tel. möte ? Jag kan dom flesta dagar och tider denna vecka.
;) Cooper

Dator ras

26
Ja ha !
Igår kväll när jag var ute på nätet. Började datorn bete sig konstigt.... Stängde av och skulle starta om, vilket inte gick.
Har nu på morgonen varit i kontakt med support som säkerstält
HÅRDDISK KRAS :evil: :evil: :evil: .

Här är mitt privata mobilnr. till er i komiten !

Roger Karlsson 0708-76 03 72 Hem 0515- 76 30 72
;) Cooper

27
Hej, vi kör ett besluts- och koordineringsmöte så att vi alla är överens om träffen + innehåll.

Agenda
-Väderläge
-Beslut om träffdatum, behålla datum eller flytta?
-Genomgång av agenda för träffen.
-Beslut om de åtaganden Roger har förberett, motell, gemensam mat, sponsringsgrejor, support från lokal klubb gällande offroad-delen mm.
-Beslut om träffkostnad för att täcka Rogers utlägg.
-Andra punkter.

Telefonkonferens tors 30/3 kl 12-13
Telefonnummer: 08-719 95 00
PINkod: 84075 (avsluta med #)
Toyota Auris 1.8 HSD -13

Kommer ni ?

29
Hej Anne !

Kommer ni på träffen och/eller blir det Kalle Anka Cup ?
;) Cooper

30
Hej!

ClasseClas ringde mig i omgångar igår - jag såg det, men var förhindrad att svara, och glömde totalt bort att ringa sedan på kvällen.

Håller på att lasta upp för att åka över till Danmark just nu, kommer att vara där under dagen - möten med leveratörer och annat.

Provar att komma ifrån och ringa in under konferenstiden, men vågar inte lova något.

mvh

Anders
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting