Annons

Telefonhållare

1
Ville inte ha någon klistrad hållare eller magnet på inst.brädan för telefonen, så jag löste det såhär: Tog en bit plaströr (avloppsrör med samma dim. som petflaska). Snedsågade ena änden, limmade på(med smältlim) en plastskiva på den snedsågade delen och skruvade fast en hållare från BilTema. Sen var det bara att sätta den i dryckeshållaren. Funkar perfekt och tack vare snedsågningen (vinklingen),så ser man även displayen tydligt på telefonen, utan att blänk från sol/dagsljus. Dessutom slipper man ha en irriterande laddkabel hängande ner över mittkonsolen från telefonen.

Bild
Bild
Bild
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red
Annons

2
Mkt smart lösning värd att kopiera!

Vilken vinkel valde när du när du snedkapade röret?
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

3
Bild
Plaströr diam 75 mm, 85 mm bakkant, 55 mm framkant. (Har ingen gradskiva till hands) :lol:

4
Om ytterdiametern är = 75 mm så blir väl vinkeln knappa 22 grader. Det är bara att ställa in kap- och gersågen på den vinkeln mao + köra med fintandad klinga! :D
Toyota Auris 1.8 HSD -13

5
Handarbete = handsåg + girlåda!

Plaströr, liten plastbit som "lock", smältlim + pistol, passande hållare till resp. tfn-modell (runt 28-30 spänn på Bil-Tema) - Ring när du är klar.. :lol: :lol:

6
Med min supertur får jag säkert springa å köpa ett 3 meters avloppsrör på Comfortbutiken för 179 spänn... :? :( :wink:
Toyota Auris 1.8 HSD -13

Com´n´Sense

9
Hej,

Har själv en Com´n´Sense-hållare monterad. Absolut guld värd. Sitter direkt i det övre cigg-uttaget i 90-graders vinkel upp framför fläktregleringen typ. Man fäller enkelt fram den om man vill ändra på fläkthastigheten manuellt. Inbyggd mkt bra högtalare och en separat mikrofon som sätts på solskyddet. Monteras på 10 minuter enkelt. Finns även en rörelsesensor som gör att man bara kan vifta lite framför den så svarar den automatiskt. Tror den kostade typ 400-450:- på Chlas Ohlson när jag köpte den. Googla på...... Obs, de är telefonspecifika.