Hej!
Skriver här för att höra Er åsikt, själv har jag och Bengt ju mer vi tänker på det gått i taket.
Är det inte bättre att Kattis lägger ut bilderna på "själva sidan" istället för att det skall "länkas till" henns hemsida. Jag blir beklämd när jag ser bilder på Nikela på samma hemsida som det finns tatueringsbilder som visar allt.
Dessutom håller detta inte juridiskt. Man måste alltid be om tillstånd innan man lägger ut bilder på människor som man kan identifiera. Vad säger PUL om hon lägger ut namnen?
OK Hyundai SUV är en club det köper jag och har inget emot personbilder men att hamna på Kattis hemsida där går gränsen.
Mitt förslag är att Kattis lägger ut bilderna utan att länka till hennes sida samt att vi i framtiden kanske kan ha bilder under rubrik som bara medlemmar kommer åt. Det känns bättre.
Anne
Annons
3
Jovisst, tanken var (och är fortfarande) att Santaclaus skulle skriva en officiell historia, lägga ut på forumet och vi även skulle skicka den till Hyundai Sverige för att få in den i Aha!-tidningen. Jag har inte riktigt orkat tjata, jag håller på med mina byggprojekt bla.
Under tiden så valde jag, rätt eller fel, att länka till hennes sida eftersom hon var snabb att skriva ihop ngt. Kvaliteten kan man diskutera och självklart duger inte hennes mtrl som en officiell story ej heller som "pressmtrl" till Hyundai Sverige.
Jag drar iväg ett PM till Svante så får fixa ihop en story pss som linkan gjorde till Noraträffen.
Under tiden så valde jag, rätt eller fel, att länka till hennes sida eftersom hon var snabb att skriva ihop ngt. Kvaliteten kan man diskutera och självklart duger inte hennes mtrl som en officiell story ej heller som "pressmtrl" till Hyundai Sverige.
Jag drar iväg ett PM till Svante så får fixa ihop en story pss som linkan gjorde till Noraträffen.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Håller helt med
5Hej !
Håller helt med fam. stahl att Hyundai club kan få lida av att länkas mot hennes hem sida.Som för övigt inte är specielt seriös !
Och att endast våra nickname endast används till offentliga bilder.ser jag som självklart
Roger med fam
Håller helt med fam. stahl att Hyundai club kan få lida av att länkas mot hennes hem sida.Som för övigt inte är specielt seriös !
Och att endast våra nickname endast används till offentliga bilder.ser jag som självklart
Roger med fam
Santa Fe Excl.V6 04:a(såld) I30 2,0 5-dörrars
Och några till som "driver" på alla.(1 Jeep Ceeroke med "allt", 2 Volvo Valp)
6
Ja, Kattis är ju mer vild än tam, om man säger - inget att släppa lös i en porslinsbutik, direkt... 
Tyvärr landar det återigen mer jobb på ClasseClas nu, men vi bör "ta hem" bilderna;
det torde inte vara omöjligt att motivera sig utan att stöta sig med Kattis genom att säga att vi vill ha allt samlat på "vår hemsida" så det blir kontinuitet med de tidigare träffarna TerrängTouring Sandlycke och Nora träffen som redan ligger uppe.
Jag kan ta på mig att ta snacket med Kattis om ClasseClas gör jobbet med att lägga upp det på vår egen sida.
Vidare - Linkans idé att ge SantaClaus uppdraget att skriva om träffen var visserligen genialt, men skulle självklart grundats bättre innan.
Silly me som inte kom på idén själv från början.
Om du Clas får indikationer att SantaClaus har drabbats av skrivkramp så står jag beredd att ta över, men det vore bra Svante fick slutföra.
Dels för hans egen del, dels för att andra ser att det finns plats för fler än bara den hårda kärnans folk.
Anders
Tyvärr landar det återigen mer jobb på ClasseClas nu, men vi bör "ta hem" bilderna;
det torde inte vara omöjligt att motivera sig utan att stöta sig med Kattis genom att säga att vi vill ha allt samlat på "vår hemsida" så det blir kontinuitet med de tidigare träffarna TerrängTouring Sandlycke och Nora träffen som redan ligger uppe.
Jag kan ta på mig att ta snacket med Kattis om ClasseClas gör jobbet med att lägga upp det på vår egen sida.
Vidare - Linkans idé att ge SantaClaus uppdraget att skriva om träffen var visserligen genialt, men skulle självklart grundats bättre innan.
Silly me som inte kom på idén själv från början.
Om du Clas får indikationer att SantaClaus har drabbats av skrivkramp så står jag beredd att ta över, men det vore bra Svante fick slutföra.
Dels för hans egen del, dels för att andra ser att det finns plats för fler än bara den hårda kärnans folk.
Anders
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting
8
Svante återkommer i helgen med berättelse:
"Rubrik: Re: Officiell story från Falköpingsträffen
Det kommer, ska försöka göra ett utkast i helgen.
Har tyvärr haft lite mkt omkring mig den sista tiden, bla. ett irriterande oljeläckage från drivpaketet efter träffen. Men nu har jag bokat servicetid (9000 mil på en 2,7:a).
Lite annat föreningsliv har åxo pockat på uppmärksamhet, men jag har tagit mig förbi de stora drakarna nu, bara ett årsmöte inbokat kommande helg.
Sänder kommande utkast till Dig och Anders förr korr. så kan nå'n av Er posta det sedan.
//Svante"
Jag hoppas att det finns ngn actionbild från lerpölen nära där vi ställde upp bilarna för gruppbild. Ska fråga runt lite.
"Rubrik: Re: Officiell story från Falköpingsträffen
Det kommer, ska försöka göra ett utkast i helgen.
Har tyvärr haft lite mkt omkring mig den sista tiden, bla. ett irriterande oljeläckage från drivpaketet efter träffen. Men nu har jag bokat servicetid (9000 mil på en 2,7:a).
Lite annat föreningsliv har åxo pockat på uppmärksamhet, men jag har tagit mig förbi de stora drakarna nu, bara ett årsmöte inbokat kommande helg.
Sänder kommande utkast till Dig och Anders förr korr. så kan nå'n av Er posta det sedan.
//Svante"
Jag hoppas att det finns ngn actionbild från lerpölen nära där vi ställde upp bilarna för gruppbild. Ska fråga runt lite.
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Toyota Auris 1.8 HSD -13
9
Har mailledes tagit snacket rätt så hövligt,Swedefe skrev:Jag kan ta på mig att ta snacket med Kattis om ClasseClas gör jobbet med att lägga upp det på vår egen sida.
Anders
"Hej!
Vad bra med din berättelse. Mycket bilder! Jag är på landet nu och kör Internet via GSM så jag kan inte kolla på alla bilder. Jag föreslår att vi gör så här:
-Jag startar en ny tråd på forumet och länkar till din berättelse, så får folk kommentera och diskutera din berättelse med bilder.
-Santaclaus fick uppdraget att skriva en träffberättelse som vi tänker skicka in till Hyundai Sverige så att de tar med den i sin kundtidning Aha! som skickas ut till alla Hyundaiägare i Sverige. Den berättelsen blir som en tidningsartikel med rätt så mkt text och med några spektakulära bilder. Redigering och korrläsning gör Anders (Swedefe) som är haj på det.
-Sedan när jag kommer hem från landet så lägger jag ut valda bilder från dig, Anne (Stahl), Svante (Santaclaus) mfl på vår webb ihop med lite text.
MVH /Clas J.
----Ursprungligt meddelande-----
From: "K. Å." trailer@telia.com
Date: Mon, 10 Apr 2006 17:43:58 +0200
To: clas@santafesweden.se
Subject: träffen
> Hej Clas.
> Nu är jag klar med berättelsen.
> http://www.kattis60.se/traff/santafe.html du kan kolla här om det du> ger
> eller om du vill ändra något.
> Eller om det är någon annan som vill redigera det hela kanske ??
> Sedan är det bara att lägga ut länken på Forumet eller var Ni vil> l ha det.
> Hör av dig om vad du tycker!
> Kattis
"
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Toyota Auris 1.8 HSD -13