Annons

Soluppgångar

1
Älskar soluppgångar!
Gillar nätter med, kvällar och dagar - visst, men soluppgångar - ahh!

Någon som minns min lätt snurriga berättelse (skriven i något slags endorfin/adrenalinrus för övrigt...) där jag försöker leka arga leken med solguden? http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=171

Well - här är just precis den solen!

Bild

Visserligen plåtad ett styvt år senare, men faktiskt på samma plats!
Running on schedule!

Jag älskar löftena som ligger i morgonrodnaden, dagens skirhet, daggen som agerar framkallningvätska åt denna nya dag, fulla av nya, oväntade grejer som kan gå åt fanders.
Eller inte - ingen vet något om vad som väntar kring hörnet, och den som bäst påverkar och fyller dagen med innehåll är - man själv!

Bild

Alla bilder klickbara, förövrigt

Jerikotunneln, plåtad från Jonseredsbacken.
Märklig känsla att komma av Stenabåten 02,00 i Gbg efter 100 friska mil på kontinenten, åka hem till gården bara för att lasta om, byta släp och dra iväg igen!!!

När jag drar upp för Jonseredsbacken har inte solen gått upp riktigt ännu, men morgonrodnaden tränger genom träden ovanpå tunneln - där uppe går det faktiskt en smitväg som binder ihop E20 med RV 40.
Vääldigt bortglömd, och inte skyltad från något håll.

Det här då?

Soluppgång över ett smogfyllt Los Angeles, med deras eviga luftledningar kors och tvärs?

Bild

Nope!
Däremot Vårgårda en halvtimme senare på samma resa.

Försökte först plåta deras gigantiska vattenblandare, men den bilden blev mer än lovligt grynig.

Arma tur :mrgreen: att jag hann ladda om!

Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting
Annons

2
ovanpå tunneln - där uppe går det faktiskt en smitväg som binder ihop E20 med RV 40.
Vääldigt bortglömd, och inte skyltad från något håll.
Men väl värd de extra dropparna det kostar att köra.

Sväng bara upp bakom ICA (Åtminstone när jag var där senast) butiken i jonsered. Vägens andra ände mynnar i Tahult, Landvetter.
(ps! Om MTW studios i Jonsered fortfarande är aktiva, måste man vara alert på ev. mötande taxibilar i panikfart...)

I övrigt ett trevligt alternativ till härskogsvägen som går mellan Lerum och Härryda.
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe