Annons

Högtryck ute men lågtryck inne ....

1
Halloj alla SUV-lovers.

Visserligen skall man ta det lilla lugna på semestern, men nu är det lite för kvavt här på Forumet, tycker jag iaf. Men för att råda bot på detta kunde det i all enkelhet vara kul om ni tog en liten 5-minutare, fånga in bägge pekfingrarna och låt dom trumma fritt över tangenterna för att se vad de åstadkommer. Kanske handlar det om vilka olika snickeritabbar man gjort, vilka JÄTTE-fiskar som släppte på kroken, ett bilköelände vid någon färja, en hyrd stuga som i annonsen var ett palats men visade sig vara en otät koja etc. d.v.s. saker ni retat upp er på - M.a.o. skojiga oförglömliga semesterminnen..... :roll:

Nu kanske någon av er tänker tyst - Skriv något själv din late "mångpostare" ! Till den som ev. tänker så kan jag bara säga att de kommer jag att göra, bara det att min semester INTE har börjat än utan jag har hela semestern kvar !!! :lol: :lol:
Senast redigerad av nimbusen den 22 jul 2006, 08:48, redigerad totalt 1 gång.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red
Annons

2
Skulle jag skriva om alla tabbar jag gjort skulle jag antagligen bli bannlyst från detta forumet... :lol: :lol:
Det skulle stjäla så mycket utrymme att servern skulle paja, och då finge man väl inga kamrater, kantänka.
Tänkte istället framöver delge er alla ett litet tips vad man kan göra med det där utrymmet mellan axeln och baklysena på en vanlig bilsläpkärra...!
Återkommer med foton i ämnet endera dagen.

Hälsningar
Skäreläjan
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

3
Aha "skäreläjan" är gubben i låddan - ja menar "Gubben med låddan" förstås. :wink: men men, vart har båten tagit vägen???

Kanon. Tips i alla dess former får man aldrig för mycket utav, oavsett om det gäller bilen, släpkärran, 7 rätt på Lördag eller liknande. Väntar med spänning "som elektrikern sa". :lol:

Under tiden vi väntar på skäreläjan´s illustrerade Gör-det-själv-tips, kanske några korta vitsar kunde lätta upp i sommarhettan:

Pappa frågar sin dotter:
- Ser du bra med dina nya glasögon?
- Visst, mamma!
…………………………………………………………………………………………………………
Pappa, måste man tänka när man kör bil?
- Javisst, min lille vän, det måste man.
- Är det därför du kör så långsamt?
………………………………………………………………………………………………………….
Mamma, hur länge sedan är det pappa försvann?
- Kära barn, pappa är inte försvunnen, men det var tre år sedan han började spela golf.
………………………………………………………………………………………….
Mamma, finns det kannibaler i Jämtland?
- Nej. Varför undrar du det?
- Pappa sade att de lever på turister.
……………………………………………………………………………………………………………
Vet du hur norrmännen förfalskar sina tior?
- Nej!
- De stryker två nollor på tusenlappen.
……………………………………………………………………………………………………………………..
Jönsson var av naturen lat. På arbetet gjorde han ingen större nytta och på fritiden slöade han mest.
Förmannen kände sig tvungen att tala ut med honom:
- Du är den absolut lataste människa jag känner, sa förmannen. Du borde banne mig skaffa dig en hustru
och barn, så du fick lära dig att ta ansvar.
- Ja, kanske det, svarade Jönsson. Känner du möjligen någon gravid kvinna?
…………………………………………………………………………………………………………………….
Vanligaste raggnings frasen på PRO-dans: "Går jag ofta hit??"

4
Böla då!

Kan meddela att vi har typ en zillion fler inlägg denna sommaren jämfört me alla tidigare - sammanlagt!

Môcke vill ha mer, kan tänka... :wink:

Ska iväg på bröllop nu - annans, så jag postar inget mer just nu, men:
"I'll be back"

S
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

5
Kan meddela att vi har typ en zillion fler inlägg denna sommaren jämfört me alla tidigare - sammanlagt!

- De låter bra det. Ett sundhetstecken som då bevisar att "vårt" Forum går framåt å inte bakåt eller står still, vilket jag utgår ifrån inte är meningen.

Nu har vi ju inte, vilket nämts minst femtioelva gånger tidigare här, så mycket fel och oklarheter ibland "våra" Hyundai-SUVar att skriva om för tillf. och då är lätt att det blir lite blajblaj och rundsnack om allt möjligt annat istället, vilket jag hoppas att de flesta därför kan stå ut med.
För hellre lite skitprat å rundsnack, än ett semester-tyst Forum.

6
Helt rätt!
Nu väntar jag bara på att någon skall hitta det senaste inlägget från mig också, fast alla är väl ute på annat en lördageftermiddag kantänka...
Eller som nimbusen skrev: Väntar med strömmen, som elektrikern sa. :roll: :roll:
Historiefördärvare? Vem? Jag? Gubben med lådan?
Hälsn
Skäreläjan
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"