Annons

Jobba Måndag - Semester Tisdag?

1
Igår Måndag var de tydligen rätt många (om man skall gå efter inläggen här iaf.) som var tebaxes på jobbet, men idag Tisdag verkar det som om alla hade tagit 8) semester igen eller är det måhända bara en Forums-variant på "Tysta Leken"?

Själv är jag tillf. inomhus och tar en bara måste 5-minuters vattenpaus. Har stått ute hela förmiddagen och spikat en 12 m lång gjutform i stekande sol och termometern visar 28 C. Rätt varmt och svettigt under blåstället kan jag tala om men de måste ju göras. Senare i eftermiddag blir det en tur till "lilla Ullared" och därefter en badtur med nimbusen.

Ha de gött alla SUV-er´s :lol:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red
Annons

2
Å här är dagen fylld av körningar med gödsellastat släp bakefter Santan. Slalombackning mellan (för stora) stenar och träd i uppförsbacke och obanad terräng för att sen kunna pricka dörrhålet till stallet och få in släpet där. Sen ute på grannbondens åker i träda med beväxning upp till dryga metern - och därefter samma manövrer för att återigen komma in i stallet - fem-sex vändor ser det ut att bli.
Bilen klarar det hela alldeles utmärkt, men det tar hårt på ryggen och nacken att sitta bakåtvänd under trettio meters slingrande backning. Och det känns lite speciellt att köra på åkern med växtligheten i höjd med backspeglarna.
Värmen gör förstås sitt till den också - även vi har 28 grader.

I morgon bitti blir det som avkoppling en båttur på dryga timmen för att komma till båtverkstan som jag hoppas kan få ordning på tiltsystemet på den Mercury-motor jag har längst bak på min Uttern 5750C.

Varma(!) hälsningar :mrgreen:
/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.

3
Härligt BengtB, då är vi åtminstone 2 i Sverige som jobbar! :lol:

Utgår ifrån att vi är överens om att HÅRT ARBETE GER HÄLSA, så då kan de vara på sin plats att vi gemensamt HÄLSAR till folket i "hängmatteklubben" och påminner om att man kan bli sjuk av att bara lata sig.... :roll: :roll:

5
Räcker inte att hänga framför musmattan som hårt arbete???
Antar att du undrar om de inte räknas som "hårt arbete" att hänga framför musmattan.

- Njaaa ....joo okey då. Men bara under förutsättning att du lägger en 5 kg vikt på den optiska musen och byter ut mattan mot ett sandpapper typ 60-papper! :lol: :lol:

:shock: --- Sååå "linkan" har loggat in sig på Forumet under arbetstid.. får man välan inte göra.... :D

6
Jag har också jobbat hårt idag!
Hyrde en s k tegeltransportör idag, och den skulle monteras ihop!
Välsignade vare alla goda grannar, för det var tungt!
Jag har några som skall hjälpa mig att lägga ny papp och läkt, så jag - OK, dom då - har ett par styva dagar framför oss.
Arbete befordrar hälsa och välstånd heter det. Visst - andras!
Vi Höres!
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

7
Guud va' duktiga ni är!

Själv var jag i Danmark igår över dagen - ingen nöjestrip direkt med en zillion skräniga Gothia-cup kids som tydligen drar över till ett liknande arrangemang i Danmark.
Jag lär mig aldrig - de tre senaste åren har jag lyckats pricka samma resedag; jämförelsen med Egyptens gräshoppor ligger inte långt borta...

Idag har jag inventerat och lastat upp - i natt bär det iväg tvärs över landet till östkusten och några dagars intensivjobb. O je o je...

Men, att snickra en gjutform i 28 graders värme är väl okay - men att sedan gjuta i den på denna sidan höstdagjämningen - är inte det en överloppsgärning?

Skall gjuta 20 kvadratmeters platta själv, men det tar jag senare när temperaturen går ner.

Och - lägga tak nu mitt i sommaren - är inte det att utmana ödet...?
Är det inte risk att grannarna går bärsärkagång när regnet plötsligt börjar vräka ner från klar himmel...?

Köra skit är däremot helt okay när markerna är torra och bäriga, men det finns maskiner med hydraulik numer, BengtB... :wink:

Varmt här med.

Svettfe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

8
Tjenis, ett tag sedan sist.

Jag är också med i tokiga klubben för takläggare. Håller på att läkta upp 17 x 4 m tak på stallet men gav upp vid tvåtiden. Frugan lockade med mig till sjön för ett dopp och det tackar man ju inte nej till. Sedan körde jag en timma mellan åtta och nio nu i kväll. Det var betydligt behagligare, fast svettigt ändå.

Semestern varar hela nästa vecka också så jag hoppas få det hela färdigt. Men det beror på om vädret blir mera "lagom".
Aldrig för gammal för 4x4.

9
Semestern varar hela nästa vecka också så jag hoppas få det hela färdigt. Men det beror på om vädret blir mera "lagom".
-Förstår om många nu lite smått, går å längtar till den dag då semestern tar slut och den grå vardagen åter tar vid. Menar så att det åter blir helt legalt igen att ta sig en "lutare" utan en massa måsten som obekväm huvudkudde. :lol: