Annons

Hårddiskkrasch!!!

1
Min externa hårddisk har kraschat! :cry: :cry: :cry:
Lyd ett mycket gott råd; Säkerhetskopiera era bilder och det ni vill ha sparat för framtiden! Det hade inte jag gjort på ett tag, och har därför med största sannolikhet gått miste om mina senaste c:a 450 fotografier, på bl a vår förra och nya Santan. :cry: :cry: :cry:
Så vänta inte för länge, bränn ner redan idag...!
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"
Annons

3
Jo,jo, för det är så svårt att få sockret att ligga kvar på CD:n bara... :lol: :lol:
181 Skäreläjan

Numera Jeep Cherokee -15

4
Det var värst vad ni eldar PC-prylar! Nimbusen eldade upp sin dator för inte så länge sedan. Kan det vara SALTET som äter upp era burkar? HAVSSALTET i luften... :wink:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

5
Njae nog inte saltet som var problemet. Tror snarare att de hade å göra med kylningen. Viktigt med is i groggen ju...hick..
Datorprylarna har ju gått varma, i dubbel bemärkelse, i sommar..... 8) Men vad gör man inte för att hålla forumet levande.. :wink:

Man idag har jag iaf. helt nya friska grejor "från topp till tå" och som försäljaren garanterade skall hålla ett tag. Så inget ont som inte har något gott med sig... :lol:

Vad beträffar "Skäreläjans" punkade HD så får man bara hoppas att teknikerna i 08-området lyckas klona eländet och rädda innehållet. För att undvika missförstånd menar jag Hd:n - inte föraren. :D
Men under tiden så har han ju ett höghastighetshjul till som lyckligtvis fortfarande snurrar ..... :roll:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

6
Tyvärr är det nog så, att den HD:n är räddningslöst förlorad! :cry: :cry:
Jag fick just beskedet från Freecom, att läsnålen troligen sitter fast i en av skivorna. Det finns en firma i Kongsvinger (Norge) som kan fixa det, men det kostar flera tusentals kronor bara att undersöka! :shock: :cry:
Så jag får väl stå mitt kast för att jag är så senfärdig med säkerhetskopieringarna... :evil: :cry: :evil:
Fast en ny hårddisk skall jag iallafall få på garantin, sades det.
Och inte hjälpte det med vare sig socker, is eller nånting annat... :(
181 Skäreläjan

Numera Jeep Cherokee -15

7
"skäreläjan" >
Är visserligen inte så hemma på teknikaliteterna i datorer men, Testa å ta ut hd´n och lägg den på scannern - tryck på knappen "Kopiera" .... funkar inte det??? :roll: :roll: :roll: :lol:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

8
Bra idé! :idea:
Nähä, gick inte; Det blev bara en svart fyrkant... :? :?
Kanske skulle försöka med kloningsverktyget i Photoshop? :idea: :idea:
181 Skäreläjan

Numera Jeep Cherokee -15