Annons

Drömmen om nytt som blev natt.

1
Var inne hos en lokal handlare och tittade runt lite i dag :shock:

Drömmen om nytt hägrar lite efter allt strul med gamla santan,
då Norge historien inte är riktigt klar ännu.

Såg att gamla Santans V6a var nedsatt med 70 tusen,
frågade naturligtvis om dieseln var något liknande :roll:

Nä nä dom säljer vi ändå blev svaret. Hmm men nya då utan
partikelfilter, dom borde ju bli lite svårsålda när nya modellen
kommer. Näe vi har inga 06or blev svaret. :shock: :shock:

Så där sket sig den drömmen :cry: :cry:

Jag får nog kolla hos nästa Hyundai nasare :?

Janevill

2
Hej Janevill - Förstår om du börjar snegla på "nytt objekt" efter allt strul i samband med grannlandstouren. Misstänker dessvärre att pappersarbetet kan ta tid tills alla inblandade aktörer kan enas om ett slutbesked, så att du också äntligen kan lägga allt bakom dig. :cry:

Men "inget ont som inte har något gott med sig" heter det ju, så man vet ju aldrig? Hur som helst Lycka till å Håller tummarna för din skull.
Hmm men nya då utan partikelfilter, dom borde ju bli lite svårsålda när nya modellen kommer
-Detta är troligtvis ingen nyhet för dig, men jag visste iaf. inte om det då jag var ute å kollade på CM i somras. Tycker ändå det är värt att nämnas ännu en gång, om någon inte lusläst allt här på forumet, där detta finns omnämnt i annan tråd.

Partikelfilter kommer bara på CM Diesel med AUTOMATLÅDA som tillverkats efter aug. 2006 och lev. okt. -nov. 2006.
CM med mauell låda har INGET partikelfilter!
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

4
Japp Vera Cruz, Mesa eller vad nu namnet blir, OCH Om den någonsin kommer att säljas till oss häruppe i Norden? Den som lever får se...
Senast redigerad av nimbusen den 16 sep 2006, 10:41, redigerad totalt 1 gång.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

8
Ähum...

Inte för att knäppa någon på näsan utan bara i omtanke för den som söker adekvat information också skall kunna hitta den så informerar jag om att:

Terracanefterträdaren "EN" = Veracruz diskuteras i denna tråd under Terracanforumet:

http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=331

Här hittar man också en länk till CSS "zerothread" som samlar allt vetande kring den kommande "EN".
Intressant läsning att se hur kunskaperna kring bilen växer fram!
20 sidor, när jag kollade senast.

CSS har intressanta skribenter just vad gäller Hyundai - handlare som varit på förhandsvisningar och tror att dom vet något får på tafsen så det sjunger om det av personer med kontakter på högre, strategisk nivå och som klarar av att göra egna bedömningar och värderingar. Big fun!

Spyfe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting