Annons

46
är man ute efter lite fart och action får är det ingen bra bil
När man läst lite i denna tråden så undrar jag:
- Hade man inför stundande bilköp även i bakhuvudet önskemål om lite Fart - Action samt att bilen skall vara Bensinsnål, då fattar iaf. inte jag hur man bara kunde komma på tanken att köpa en SUV? :roll:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red
Annons

47
hehe,
Nä, jag tog ut min som tjänstebil då man får mycket för pengarna. För samma pengar fick man en snik-V70. Och den kassa servicen och kundservicen på Bilia slapp man som bonus. Och så tänkte jag att det var dags att ta en bil för den långa svenska vinterns väglag.
Jo vill man gasa ska man ha en annan bil, helt klart. Dock kan man fortfarande klaga på den något höga bensinförbrukningen och den lilla tanken i Tukken, men det är nog det enda.
MVH Johan

48
Dock kan man fortfarande klaga på den något höga bensinförbrukningen och den lilla tanken i Tukken, men det är nog det enda.

Vad är problemet? Gör som alla andra som har "firmabil" - på med "dubbel blyfot" - företaget betalar ju! :lol:

51
nimbusen...

Har väl aldrig påsått att jag var ute efter lite action och sedan åkt iväg och köpt en Tucson? Det var bara ett påpekande.
Har väl aldrig påstått att jag va ute efter extremt låg bränsleförbrukning heller. Åter igen ett påpekande. MEN , hur man än vänder och vrider på det så är Tucsonen lite väl törstig både mot "varudeklarationen" och konkurrenterna. Annars kanonbra bil!!!

SUV= Action???
Du har kanske aldrig ägt/kört en X5 eller en ML? Kan tipsa om en provtur i alla fall! :lol:

53
"Och, jag såg på ett tvprogram att X5an smiskade Porsche Cayenne runt Nürnberg ring."

Måste f...ha varit den största motorn iaf...4,6iS

Den har jag testat vid två tillfällen- vilken bil! Men vilken prislapp, 800T SEK+ . Ett förslag till tjänsteil kanske? :lol: :lol: :lol:

55
bakmiki - hade faktiskt inte en tanke på just dig, utan tänkte bara till rent allmänt. :lol:

Hör ju lite då o då att "bilen" är törstig vilket iofs. kan vara helt sant. Men har noterat att olika ägare ibland nämner väldigt höga förbrukningssiffror.

Då vi alla kör högst personligt så kan det ju vara just "min körstil" som är "boven i dramat" ibland, men som vi har lätt att blunda för.
Är också ganska övertygad om att det är skillnad på "vår" körstil när vi kör "firmabilen / privatbilen.

Du har kanske aldrig ägt/kört en X5 eller en ML?
- Nej det har jag aldrig gjort. :wink:

57
joeng38 skrev:hehe,
Nä, jag tog ut min som tjänstebil då man får mycket för pengarna. För samma pengar fick man en snik-V70. Och den kassa servicen och kundservicen på Bilia slapp man som bonus. Och så tänkte jag att det var dags att ta en bil för den långa svenska vinterns väglag.
Jo vill man gasa ska man ha en annan bil, helt klart. Dock kan man fortfarande klaga på den något höga bensinförbrukningen och den lilla tanken i Tukken, men det är nog det enda.
Du skulle ha köpt en diesel , jag byte från 2.0l bensinare till diesel. Helt suverän. Nu kan man pinna på rätt bra utan att det sörplas särskilt mycket.

Som jämförelse, min blandade körning med bensinaren 1L/mil. Dieseln 0,78 /mil och då kör jag i 120 i stället för 110 på motorvägen (kör mest motorväg och stadskörning). låg jag i 120 med bensinaren så drog den 1,05. Så tjonga den slöa V6:an och byt till en pigg diesel. :wink:

58
nimbusen skrev:bakmiki - hade faktiskt inte en tanke på just dig, utan tänkte bara till rent allmänt. :lol:

Hör ju lite då o då att "bilen" är törstig vilket iofs. kan vara helt sant. Men har noterat att olika ägare ibland nämner väldigt höga förbrukningssiffror.

Då vi alla kör högst personligt så kan det ju vara just "min körstil" som är "boven i dramat" ibland, men som vi har lätt att blunda för.
Är också ganska övertygad om att det är skillnad på "vår" körstil när vi kör "firmabilen / privatbilen.

Du har kanske aldrig ägt/kört en X5 eller en ML?
- Nej det har jag aldrig gjort. :wink:
Håller med, folk har en tendens att tro att de skall dra som landsväg när de i själva verket kör mer ala stadskörning ...............

60
Slötittar i G-P idag; Nya MB GL: 1,43 L/mil, pris FRÅN 653.000:-! :shock:
(Från-priser är väl dessutom den "enklaste" varianten... :roll: )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"