Nää, det var därför jag byte in min ett år gamla Tucjoeng38 skrev:brodeur,
när tukken kom för 2 år sen fanns den inte med diesel. Får se vad det blir om ett år då det är dags att byta.
Annons
62
Åkte 40 mil landsvägskörn med min i går den drog då 0,92 efter färddatorn. Köpte en husvagn (ca 1100kg) och åkte hem igen då vart det 1,22 efter färddatorn (körde ca 90 största delen)Men tankade fullt när jag kom hem och upptäckte att den sk färddatorn inte är pålitlig
då vart förbrukn på 1,32
är inte det en extrem felvisning?
Vad drar en v6a med husvagn?
Och till er som tror att era bilar har bra andrahandsvärde
prova gör en bytesaffär och se
jag vart bjuden 170 för min vid byte till en diesel tucson
60000 i värdeminskning på 5 mån!! och då sade säljaren att jag skulle va glad att jag inte köpt en santa fe
Det var ingen efterfrågan på dessa bilar som beg tydligen? säljartrix eller bitter sanning
/Tor
Och till er som tror att era bilar har bra andrahandsvärde
63
Efterfrågan vete 17...?
När vi bytte in vår 03:a hann den inte in i bilhallen innan det blev såld; I hallen stod 5 SF vid det tillfället, och alla utom en var sålda (beg) och skulle ut på leverans. Detta var i juli i år...
När vi bytte in vår 03:a hann den inte in i bilhallen innan det blev såld; I hallen stod 5 SF vid det tillfället, och alla utom en var sålda (beg) och skulle ut på leverans. Detta var i juli i år...
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
64
Tor > Att byta in sin bil hos handlare eller att sälja sin bil privat är ju en jäkla skillnad i pris.
Jämförde min bil, Santa 05:a, 2.4 M5 Execlusive, 1500 mil, 10 mån. gammal och i nyskick.
Enl. prisguide (eller vad sidan nu heter) på nätet.
Troligt inbytespris hos handlare c:a 180 000:- , Privat c:a 205 000:-
Testade med ett besök även handlaren som jag köpte bilen av. Han ville bjuda 140 000:-
Kostade mig ny med en massa lullull 235 000:- 10 månader innan.
Snacka om att man måste kolla på mer än ett ställe och vad gäller försäljning till proffs eller privat. Vill påstå att hos proffsen är minst 95% enbart försäljarsnack som kommer ur käften på dem, både vad gäller ditt inbyte/eller köpeobjekt. Å skulle den trevlige bilförsäljaren dessutom "klappa dig på axeln" å fråga "om du vill ha kaffe innan ni sätter er och skriver" - så ett gott råd: AKTIVERA DINA KÄNSELSPRÖT" och beordra hjärncellerna högsta beredskap, så har du åtminstone en liten chans att spara några spänn.
Jämförde min bil, Santa 05:a, 2.4 M5 Execlusive, 1500 mil, 10 mån. gammal och i nyskick.
Enl. prisguide (eller vad sidan nu heter) på nätet.
Troligt inbytespris hos handlare c:a 180 000:- , Privat c:a 205 000:-
Testade med ett besök även handlaren som jag köpte bilen av. Han ville bjuda 140 000:-
Kostade mig ny med en massa lullull 235 000:- 10 månader innan.
Snacka om att man måste kolla på mer än ett ställe och vad gäller försäljning till proffs eller privat. Vill påstå att hos proffsen är minst 95% enbart försäljarsnack som kommer ur käften på dem, både vad gäller ditt inbyte/eller köpeobjekt. Å skulle den trevlige bilförsäljaren dessutom "klappa dig på axeln" å fråga "om du vill ha kaffe innan ni sätter er och skriver" - så ett gott råd: AKTIVERA DINA KÄNSELSPRÖT" och beordra hjärncellerna högsta beredskap, så har du åtminstone en liten chans att spara några spänn.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red
65
Hittade ett helt gäng! nya fel på min tucson igår..bla frontbågen platt och intryckt i huven,extraljus borta,främre stötfångare trasig,huven går inte att öppna,osv
Det kom en dam i en Ford bronco som glömde högerregeln
och rensade min front
..så otroligt onödigt
. Det som är extra irriterande är att om jag INTE hade haft frontbåge hadde jag klarad mig helt från skador
/Tor
66
Det är i och för sig inte frontbågens fel.Tor skrev:Hittade ett helt gäng! nya fel på min tucson igår..bla frontbågen platt och intryckt i huven,extraljus borta,främre stötfångare trasig,huven går inte att öppna,osvDet kom en dam i en Ford bronco som glömde högerregeln
och rensade min front
..så otroligt onödigt
. Det som är extra irriterande är att om jag INTE hade haft frontbåge hadde jag klarad mig helt från skador
/Tor
67
Nja, jag fick 165000 för min Exclusive 05:a (esp) 2.0 bensinare efter 5000 mil. Försöker man byta en bil som inte gått så mycket så blir det dyrt.Tor skrev:Åkte 40 mil landsvägskörn med min i går den drog då 0,92 efter färddatorn. Köpte en husvagn (ca 1100kg) och åkte hem igen då vart det 1,22 efter färddatorn (körde ca 90 största delen)Men tankade fullt när jag kom hem och upptäckte att den sk färddatorn inte är pålitligdå vart förbrukn på 1,32
är inte det en extrem felvisning?
Och till er som tror att era bilar har bra andrahandsvärdeprova gör en bytesaffär och se
jag vart bjuden 170 för min vid byte till en diesel tucson
60000 i värdeminskning på 5 mån!! och då sade säljaren att jag skulle va glad att jag inte köpt en santa fe
Det var ingen efterfrågan på dessa bilar som beg tydligen? säljartrix eller bitter sanning
/Tor
68
Min Tucson -06 har gått snart 1500 mil och jag är riktigt nöjd. Vid samma antal mil på min nya A3 jag var ägare till innan min Tucson hade den bilen varit inne på garanti reparation 3 ggr.
När jag bytte till vinterdäck för ett par veckor sedan såg jag att i den cirkelformade delen där man skruvar fast däcket på (märks kanske att jag inte är bilmekaniker
) hade det börjat rosta. Det är endast på en av de fyra som det börjat rosta. Delen verkar vara galvad och det ser inte bra ut eftersom delen syns mellan min lättmetallfälgar.
Min fråga till den som vet är om man ska acceptera detta, bilen har inte gått i salt ännu vilket gör detta ganska konstigt.
Vore tacksam för svar.. bilen ska snart in på service.
När jag bytte till vinterdäck för ett par veckor sedan såg jag att i den cirkelformade delen där man skruvar fast däcket på (märks kanske att jag inte är bilmekaniker
Min fråga till den som vet är om man ska acceptera detta, bilen har inte gått i salt ännu vilket gör detta ganska konstigt.
Vore tacksam för svar.. bilen ska snart in på service.