Japp! Original Hankook rullar en hiskelig massa mil - något som gör att det dröjer innan någon direkt prispress kommer igång på sommardäcken.
På vinterdäck, som vi måste ha en extra uppsättning av small det till i höstas - priserna sjönk rejält!!!
Sidoimport av märken som Cooper ligger bakom, men jag har inte sett något sådant på sommardäck ännu.
Näthandla från Tyskland kanske vore en idé så länge "järntaxa" gäller hos det svenska däckhandlaroligopolet?
Jag är inte så himla förtjust i näthandeln av just däck - finns många gropar att falla i, men börja med att kolla vad andra (tyskar) tycker om de däcken de använder - här betygsätter vanliga bilförare sina däck
http://www.dacktest.com/4x4_reifen/index.html
Bra: Sidan har en speciell rubruk för 4x4 bilar, och kan till stora delar presenteras på svenska om man meckar med inställningen.
Kass: Omdömena ligger kvar på det språk de skrivits in, betygsskalan är tyskbakfram; betyg 1 är bra och sex är dåligt...
Slutligen skall man hålla i minnet att det är medel-Schultz som skriver - på gott och ont...
De som ligger bakom sidan är "Delticom AG" stoora på näthandel av däck och fälgar - de skickar gärna däck till Sverige!
Lägg litet tid på sidan för att komma in i upplägget, jag skall plocka fram några exempel längre fram.
Swedefe