Strömhopp ut i diket på den lilla krypkörningsgrusvägen till ridanläggningen - två bilar i diket med 50 meter emellan.
Den ena med sommardäck och den andra med lågprofilsautobahnssuperduperhögfartsodubbatlarv.
Hur är det möjligt? För lata för att vänta in en bil från andra hållet på den iordningställda och skyltade mötesplatsen, kanske?
Nå, gott åt dem då!
Ingen idé att rigga bygget i detta vansinnesvädret, bättre att åka till Varberg för att hämta mer virke och verktyg.
Sagt och gjort - men varför kör folk i 50 km/h på motorvägen!?
Det är ingen mänsklig rättighet att få vingla omkring i moppefart med breda sommardäck!
Stanna hemma för h-e om ni inte har ordning på grejerna!
Är det verkligen så angeläget att göra just denna resan, och lamslå trafiken på kuppen?
Visst, förstabilen hade något som såg ut som fläsksvålar till däck, breda och fräcka, maffiga alufälgar - snyggt surfande ovanpå slasket.
Men, alla andra nötter som ligger bakom och skapar själva kön då?
"Vi kör säkert..."
My ass att ni gör!!!
Dom ligger i 50 knyck i en slags "baby elephant walk" med snabeln käckt kopplad i svansen framför, och blicken riktad precis lika långt bort.
Det bilen framför gör kommer dom också att göra, lite senare bara.
Avståndet i sådan här fordonståg är mindre än två billängder, och ibland misstänker jag starkt att om den första bilen kör av vägen som kommer glatt resten att hänga på rakt ut i periferin och skapa en hög av bilar, precis som i Blues Brothers.
Självklart muttrar dessa zombies "djävla idiot" när jag dammar förbi i den jungfrueligt orörda vänsterfilen. Nå, känslorna är besvarade...
Det är som om snömoset utanför lyckas ta sig in i folks hjärnor och kortsluta alla basala funktioner - vad sägs om puckot som från sin p-plats på köpcentret svänger vänster för att köra rakt ut i...

.. ingenting, egentligen...
I krypfart över en kantsten och rätt ut i ett dike. Herreguud!
Visst, det hade snöat, men har man något djupseende kvar i behåll så...
Vad var det egentligen för fel på den vanliga in-och utfarten - den som dom körde in genom strax innan...
And the saga continues - väl av från motorvägen så:

På den rakaste av raksträckor har en Vitara, med sina överbreda falskskyltade orginaldäck lyckats hitta diket, men först efter att ha svept hela vägbanan från kant till kant i flera omgångar av spåren att döma.
Ungdomligt oförstånd?
Nä nä nä - det var penschisar som stod strax brevid och väntade på bärgare.
Droppen kom just innan jag skulle svänga av hemma - en kvinna i en Nissan Primera håller på med något annat än bilkörning och kommer ut i slaskranden med rejäl fart - jag ser hela förloppet.
Hon tittar upp och gör aalllltt hon inte borde göra - bromsar, rycker planlöst i ratten åt alla tänkbara håll.
Jag har redan styrt av vägen, ner på mina egna gärden som jag vet hur dom ser ut och när vi "möts" åker hon på bredden över det som en gång var "min" planhalva med ganska så exakt samma hastighet som när hon inledde sitt vintersportande.
Hennes returer håller henne märkligt nog kvar på vägen, och jag använder det sista av min fart för att komma upp på vägen igen.
Ingen skadad den här gången heller, men för egen del bestämde jag mig för att i snö och blåst ändå ge mig upp på min egenhändigt ihoplappade arbetsställning 4 meter över marken. Kändes säkrare på något sätt...
Swedefe