Är definitivt ingen TV-slukare, men ikväll så sjönk jag för omväxlings skull ner i soffan jämte frugan, för att kolla på kvalificeringomgången till finalen i Eurovision Song Contest.
Jag säger bara det - Vad i H.....ete var detta för skit? Scenen vimlade av gay´s, lesbianer och transvestiter. Låtarna handlade om blowjobs, porrchock och lesbisk kampsång. Nog har jag noterat att den svenska uttagningen med dess ledarfigur helt övertagit rollen som BIG Pride Festival, men hallå är det helt fel och fullständigt ute att vara straight nuförtiden?
Nu är det inte så, för att undvika missförstånd, att jag bara "hakar upp mig" på att artisternas läggning/framförande, men vad 17 är detta för musikaliskt förfall?
Utsändningen blev ju inte bättre av att den där supernollan Kristian Luuk satt å blarra hela tiden om bl.a. att: "det är inte bilden som är suddig utan det är bara mitt snor som rinner". Leksakstutan var han heller inte sen att använda "suck".
Jodå jag vet var avstängningsknappen på TV:n sitter... men jag tänkte att det måste väl åtminstone komma en bra låt.....men tyvärr jag fick vänta förgäves....
Ryser vid tanken av vad som skall komma nästa år.....fast å andra sidan behöver jag egentligen inte oroa mig ett dugg, för jag har redan nu bestämt mig, att den TV-utsändningen kommer jag iaf. definitivt se till att missa.
En jäkla tur man har mer än Svt 1 och Svt2 iaf.