Annons

31
windrosso skrev:Jag har gjort 100 mila servicen
100-milaservice? Första service är efter 3000 mil eller 1 år!
mvh / Christian
Tidigare: ix35 2010/2011 CRDi-R (136hk) 2WD M6 ComfortPlus.
Numera: Tucson 2017 CRDi (136hk) 4WD M6 ComfortPlus.
Annons

32
SuperMek skrev:
windrosso skrev:Jag har gjort 100 mila servicen
100-milaservice? Första service är efter 3000 mil eller 1 år!
Verkar bekant ja...! :wink: :wink:
Minns så väl, att det var noga med det, enligt handlaren, då det begav sig! :D :D
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=799
Det väckte dock en viss uppståndelse redan då...! :finstilt: :smoking:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

34
Hej och mycket välkommen som skribent på Forumet också förresten, Windrosso! :D :D
Dig har jag missat...! :oops:
(Har säkert missat fler också, men man kan ju inte ha ögon på riktigt allt...? :oops: )
Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

35
windrosso skrev:Service mellan 100 och 200 mil skall göras på en ny bil. Allt enligt återförsäljaren och Hyundai.
Enl.Svemabil i Karlstad är servicen 1 år eller 3000 mil efter leveransservicen.

// Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600

36
windrosso skrev:Service mellan 100 och 200 mil skall göras på en ny bil. Allt enligt återförsäljaren och Hyundai.
Även jag fick information att första service är vid 3000 mil eller 12 mån. :wink:
ix35 CRDi-R M6 Sport 4WD Black Pearl -10
i30 Kombi -18

37
Har haft tre fabriksnya Santa Fe (2001, 2004, 2007). Har aldrig vare sig hört eller läst att det skulle vara någon obligatorisk service före 12 mån eller 1500 mil.

/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.

38
Har nu kört min första tripp med släpvagn, största flyttvagnen på statoil en sådan som man fäller ner bak lemmen på så man kan köra upp på vagnen med tex en skoter som i mitt fall. Det blev 85 mil dit och hem, ganska kuperad väg och bitvis mycket krokig dvs mycket växlande upp och ner förbrukningen hamnade på 1.01L/mil mycket bra tycker jag.
Kan tillägga att med samma vagn och med min förra bil en Renault Megane
2,0L bensinare så hamnade jag på 1,6L/mil. :D

GOD JUL
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

39
Första tankningen avklarad nu och det slutade på 0,85 L/mil (bensin) blandad körning. Bilen har nu gått ca 50mil. Mycket förvånad över att bensinaren är så stark.Jag startar på 2ans växel utan några protester i form av brum o oljud i kupen.Varit nere på typ 30 km/h på femmans växel och trycker på o den lufsar på utan problem. Backstartsassitansen är ju bara så klockren till tanten min :D Riktigt längtar tills husvagnen skall dras med den.

Mvh Fredrik
Hyundai IX35 sport 4WD 2011 /
Hobby 560 Kmfe 08

40
Skulle vara intressant att veta var windrosso har köpt sin bil! Har inte sedan "mannaminne" hört talas om 100-milaservice på en bil!

Att det finns kvar på de flesta MC kan man förstå med dess mindre och mer trimmade motorer.
Dock ökar normal serviceintervall efter detta från tidigare 600 till 1000 eller ännu högre miltal.
Många MC-service blir det i alla fall, om man kör mycket!

@
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

42
Bilen drar alltid mer än vad det står i specen. förbrukningen brukar gå ner efter första servicen. men med tanke på att det är en bensin automat så är det helt normalt med 0,92 i förbrukning.
Hyundai IX35 1,6

43
Efter en lång period med sträng kyla (-27 som minst) och väldigt mycket duttkörning på 2-7 km. visade det sig idag vid tankningen ett snitt på 1,18 L/ mil, mycket kan man tycka men i dessa förhållanden med takställ och bara 100 mil på mätaren är det helt ok.

Motorn blir liksom aldrig varm i sådan kyla och jag kör aldrig med ECO.
Hyundai ix35 2.0 CRDi-R A6 Sport,CoolBrown 2011

44
Skulle jag köpa bil idag en ny disle bil så skulle det bli e disel värmare spar motorn o hjälper motorn o hålla drift tempratur.

Vet omflera som har börjat me det på sistonde.

Vad det gäller service, så brukar många göra en första service tidigt o byta filtrerna , för dte kan komma väldigt mycket skt i dom i början.

När farsan köpte Santan hade den gått knappt 500 mil, då sa han det o killen inne där sa att det var onödigt, okej sa farsan men stod på sig, oså sa farasan ring när ni gör det dom ringde. När killen drog ur pluggen så såg man hur mycket metalspån det var i oljan.

Inge bra.

vet om att på nya lastmaskineer har jag för mig första serivcen är 100-500 timmar.

Bara en fråga, till r som skirver örbrukningen är dte blandad körning ni skriver.? Är dte landvägs körning blir jag tyvär inte impad. Då är hyundai diseln dyr tycker jag jämnfört me subarus disel.
kör volvo v70 n 2,4t

45
Skulle jag köpa bil idag en ny disle bil så skulle det bli e disel värmare spar motorn o hjälper motorn o hålla drift tempratur.
Kostar ca 24.000 Kr , man får mkt Diesel för 24 K ca 1714 Liter , räcker inte el värmare ? :D