Nej, CM var ingenting för mig, vare sig i det ena eller det andra uförandet. Jag kan helt enkelt inte förlika mig med utseendet, när jag jämför med min "gamla" SF. Mitt allmänna intryck av utseendet skulle väl närmast kunna sammanfattas med ordet 'svulstig'. Och den saknar ur-Santans "personlighet".
Någon provkörning blev det inte - jag frågade inte efter någon.
Den mest intressanta erfarenheten av det korta besöket hos återförsäljaren var nog deras bedömning av inbytesvärdet på min egen V6 Exclusive 2004, särskilt i ljuset av det inbytesvärde jag fick av samme säljare för två år sen, då jag hade en tre år gammal V6 GLS och köpte den nuvarande Santan.
Idag skulle min bil vid ett inbyte ha minskat 125 000 kr i värde (i förhållande till inköpspriset) medan den föregående Santan för två år sen bara hade minskat drygt 60 000 kr på tre år.
Sammantaget kan jag nog säga att min känsla under hemfärden från visningen nog ganska exakt överensstämde med Nimbusens.
Ur-Santan är definitivt en trevligare bil i mina ögon och jag kände mig jättenöjd med den när jag for hem. Och tänk så mycket pengar jag sparade...
Men det ska bli intressant att följa säljstatistiken för CM - jag har mina tvivel på att den får samma framgång som SM hade.
/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.