Jag kastar in en liten minipinne i brasan för å få lite aktivitet
Ni som har regnsensor, hur tycker ni att den fungerar? Ibland undrar jag om den inte lever sitt eget liv...
Mvh
Svartbjorn
Vad händer om man kör i regn och parkerar en stund senare med uppehåll och då glömmer den i läge "on", och nästa dag då det frusit på, är det inte risk för att man "bränner" torkarmotorn då?svartbjorn skrev: ...Om den är i läge "on" så startar den automatiskt vid regn eller snö på rutan...
Kanske lika bra att inte jag har sån då...svartbjorn skrev:Då är det stor risk att bränna motorn, tror jag! ...något att försöka komma ihåg således!
Här skulle man kunna säga något roligt om just Citroner, men jag nöjer mej med att hävda att man på moderna bilar avpassade för nordiskt klimat inte löper risk att bränna torkarmotorer pga fastfrysning - däremot har jag någon gång varit med om att gamla soltorkade torkarblad har strimlats;odde skrev:jodu swedefe!
jag har bränt 2st på citroen c3(kundbilar)1 vintern-05 och 1vintern -06
Presto! Där är ju någon förenklad form av motorskydd ändå! Told you!odde skrev:enkelt!nnjjae.
man får pilla sönder"elektroniken"i torkarmotorn,där finns ett
kontaktbläck som tycks böja sig om det blir varmt,typ en form
av termosäkring.det man gör är att löda ihop ändarna på bläcket
sen går det igen.
Mja, mjae - inte i denna tråden - å att öppna en tråd speciellt om Citroën här på vårat forum känns väl bara så där...?odde skrev:förresten swedefe,berätta något roligt om citroen.
Återgå till "Santa Fe (CM), 2007-2012"