Annons
Annons

3
Hmmm, intresssant idé :oops: Har aldrig noterat VAR jag lappat, däremot de flesta reg.nr. (För att inte lappa samma bilar massa ggr.)
Ska fro,m nu notera var och när jag tassar runt mellan bilarna med mina små kort 8)

Återkommer med resultat :wink:
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

4
Santaclaus skrev:Hmmm, intresssant idé :oops: Har aldrig noterat VAR jag lappat, däremot de flesta reg.nr. (För att inte lappa samma bilar massa ggr.)
Ska fro,m nu notera var och när jag tassar runt mellan bilarna med mina små kort 8)

Återkommer med resultat :wink:
Lappade du inte han Tukk-killen på campingen i somras?
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

6
Det var inte jag som lappade - kanske ingen annan heller. Men idag fick jag i alla fall tillfälle att överräcka en muntlig "lapp". :wink:

Vid ett besök på Pampas Marina (i Solna) för att inköpa motorolja till min båtmotor kom jag i samspråk med en annan båtmotorägare, som också var ute efter bl a olja. Efter avslutat ärende plockade vi upp våra respektive bilar, och det visade sig då att även den andre körde en Hyundai-SUV, närmare bestämt en Tucson som verkade vara tämligen nyanskaffad.
Vad var väl då naturligare än att överräcka "lappen" dvs tipsa om www.hyundai.nu. :D

Sen visade det sig till råga på allt att vi åkte samma väg hem och alltså båda hörde hemma i samma förortskommun. Våra vägar skildes när det bara återstod några kilometer av hemvägen - så jag satt ju förstås och undrade om mannen i sin Tucson framför mig kanske kände sig förföljd av den påflugne Santa Fe-ägaren. :oops:

Vi får väl se om han dyker upp i "spalterna" här på forumet.

/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.

7
:D Ha,ha,ha!
Känner igen fenomenet.Alltid lika pinigt att hamna bakom en som ska samma väg! Var väl nästan så att BengtB övervägde att ta ett extra varv runt Brommaplans-rondellen, för att ge kraken lite försprång? :lol:

Körde själv en verbal lappning på High Chaparral som gav resultat.
Men om inte johanskpg själv avslöjat att vi träffats,så hade jag inte
kunnat koppla ihop honom med den händelsen.
Nåt annat som är "pinigt" är att lappa redan inbitna.
Helt omedvetet har både Cooper och, vill jag minnas, BengtB
fått rensa bilen på plastkort.
Men de går ju att återanvända.Bara att "skicka vidare"! :D

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

8
Har nu en växande lista på ställen och bilar, allt från Kroksjöns fiskecamp i Tranemo till Preemtappen i Bromölla, men naturligtvis med tyngdpunkten i KBA/GBG området. Lyckades även klämma in en Nysanta på Scandic Elmia när husvagnsmässan var i mitten av september.
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe