Annons

Saab-SUV?

1
För ett par dagar sen passerade jag en SUV som såg bekant ut - men den var lite för stor. :wink:
Det som framförallt hade fångat blicken var den typiska Saab-grillen.
Bilen stod parkerad på parkeringsplatsen vid Konsum här på ön, men innan jag hann gå fram och studera underverket närmare for den iväg.
Nån som vet något om ekipaget ifråga? Finns den till försäljning i Sverige? Är den en "riktig" Saab eller kanske en försvenskad amerikan eller nånting annat?

/BengtB
- som började sin bilägarbana med en grön tvåcylindrig oljeeldad djungeltrumma utan bagagelucka dvs en Saab 92 årsmodell 1951 :D
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.
Annons

3
Saab 9-7X finns/säljs ju i USA och det är garanterat nån som importerat en till sverige. Det är väl ingen "riktig" saab utan mer en Chevrolet Trail Blazer med några saab-emblem påklistrade...

Den nya 9-4X kommer väl först om nått år

4
Jag har oxå sett en sån bil. Jag tror att det är Exclusive Cars i Sthlm som tar hem dem vid sidan om. Det är som sagt en dekaltrimmad Cheva, en förövrigt mkt ful pjäs tycker jag.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

5
Jodå.. går en i Varberg också. Lite kaxig tycker jag 8)
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

6
Men även om det är en "fejkad" GM/Opel i SAAB-emblem:
Det är väl inte bara att importera? Minsta avvikelse och det lär krävas ett "helbils-intyg"?

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

7
Nåja fejkad o fejkad,,,, Saab i Akalla tog hem de SAAB-SUVar som fanns att tillgå i Nordamerika och dessa är heltypade i Sverige...Fejk ? Ja i viss mån eftersom grunden är en Amerikansk SUV som SAAB fick möjlighet att "FörSAABa".. Jag tycker bilen är rätt läcker,,,,men kanske lite dyr..
"Joppe"

8
Innebär att den(SAAB-SUV:en) är EU-anpassad och saluförs i betydligt större omfattning ute i Europa, än i Svedala?

Varför jag undrar:Finns ju en och annan kärra "over there" som inte går att få igenom regelverket här hemma.
Inte ens som "flyttgods".(regad utomlands i minst ett år eller nåt sånt)

Och om en biltillverkare ändå tagit den notan att EU-anpassa, kan man ju tycka att de skulle vilja krama ut max ur kalaset.
Men SAAB-SUV:en(?) har i.s.f. en mycket blygsam marknadsföring att luta sig emot.

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart