Som ni ser har jag lagt vantarna på stafettpinnen just nu, men jag kommer att lämna över när det blir hektiskt hos mig - var säkra på det!
Ett mycket basik "runsheet" skulle kunna se ut så här - och det är upp till oss alla att brodera ut det, eller bromsa excesser...
Fredag från ca 15,00? - Någon på plats för att etablera, linea med markägare/campingvärd - markera plats/pinka in revir, hissa flaggor etc
Fredag från 18,00 - Drop-in för de som vill övernatta.
Lite soft musik igång - presentationer och mingel.
Grillar igång från 20,00? Aktiviter i övrigt?
Lördag: Morgon/förmiddag: Kolonnkörning till aktiviteter.
Eftermiddag/kväll: Aktiviteter på campen
Söndag: Morgon: Gemensam frukost. Förmiddag: avfärd
Fyll på <-> dra ifrån!
Anders
Annons
2
Jo det går väl lite bättre med Internet över GSM än tidigare år verkar det som; de har slängt upp en mast till här i närheten. Så jag kan vara med på ett hörn lite bättre än jag trodde.
När det gäller tajming så föreslår jag att vi kör mötet från lördag kl 9.00 till säg 24.00.
För de flesta innebär det uppsamling under fredagkvällen med lite samkväm etc. precis som Anders beskriver. De som vill kan möta upp tidigt på lördagmorgon som alternativ.
Förslag på aktiviteter:
Lö förmiddag:
-Tur till Siggebohyttan (bergsmansgård) med guide, sedan tur till Pershyttan med samma guide, ev. med ånglok från Nora station. (mkt undervisning här!!) Fotosession med Bergslagsposten och Nerikes Allehanda och Aha. Vill de inte komma får vi väl maila en pressrelease med bilder till dem.
-Lunch på Nora Stadshotell med ett fiffigt inklämt årsmöte för klubben.
Lö eftermiddag:
-Egen tid med bl a aktiviteter på campingen. Kanoting med äppelplock på Alntorpsön. Shoppingrally
i Nora stad till Antikaffären på torget. Besök på fiket på Strandpromenaden för den som vill.
Lö kväll: FEST i partytältet.
Ölprovning. Gemensam mat? Gemensam grillning?
Spåna vidare!
När det gäller tajming så föreslår jag att vi kör mötet från lördag kl 9.00 till säg 24.00.
För de flesta innebär det uppsamling under fredagkvällen med lite samkväm etc. precis som Anders beskriver. De som vill kan möta upp tidigt på lördagmorgon som alternativ.
Förslag på aktiviteter:
Lö förmiddag:
-Tur till Siggebohyttan (bergsmansgård) med guide, sedan tur till Pershyttan med samma guide, ev. med ånglok från Nora station. (mkt undervisning här!!) Fotosession med Bergslagsposten och Nerikes Allehanda och Aha. Vill de inte komma får vi väl maila en pressrelease med bilder till dem.
-Lunch på Nora Stadshotell med ett fiffigt inklämt årsmöte för klubben.
Lö eftermiddag:
-Egen tid med bl a aktiviteter på campingen. Kanoting med äppelplock på Alntorpsön. Shoppingrally
Lö kväll: FEST i partytältet.
Ölprovning. Gemensam mat? Gemensam grillning?
Spåna vidare!
4
Vi bör absolut lägga in någon slags kanottävling, och helst då en stafett där egentliga paddlingskunskaper kanske äts upp av schabbel vid växlingar...
Dessutom är en stafett bra eftersom det lär "hända grejer" mest hela tiden + att man självklart teamar ihop kanotpar från olika bilar som inte känner varann sedan tidigare! Big fun, och en rejäl "avslappnare"
A
Dessutom är en stafett bra eftersom det lär "hända grejer" mest hela tiden + att man självklart teamar ihop kanotpar från olika bilar som inte känner varann sedan tidigare! Big fun, och en rejäl "avslappnare"
A