kan säga som s att jag örde bilen me bara chip hela den hösten o vinter det var mitten på sommaren efter jag byggde vidare, men bilen bara rullade hela tiden.
Det är väldigt enkelt att förklara varför dom ej gör dte för.
Det har me en hel del variabler o göra som me avgasvärden .
plus att dom som tillverkar bilarna har en massa andra krav på sig, o det har inte trim företagen i samma grad.
För det är så här att alla företag plockar först ut ännu me hk ur bilarna sen sänker dom kraften i bilarna till det dom tycker känns säkert. därför kan trim företagen plocka ur ännu mer ur dom.
Bmw säger ofta att man inte kan plocka ur mer hk ur deras bilar, bmw 335, bi turbo, me ett chip o filter på den springer du över 400 hk på dom.
På diseln när du stoppar i box på den, blir det ett riktigt monster.
En kiollega på jobbet kör en volvo d5, den stoppade han i kcr box i, den får han numera o dra 0.35 räknade han o jag ut.
Så omöjlighet är det inte. Det sak man ha i åtanke, o alla siffor jag skrivet vad gälelr mina bilar kan jag backa upp me dokumentation
O speciellt på santan, för den är dokumentrad ända ifrån den kom till familjen
Sen det me bränsle förbrukningen, jag sänkte den gnksa rejält på t5an.
Först me chippet o sen när dne gick fullt trimmad så körde jag fram o tillbaka till västers o höll hastigheten runt 85 me acc,n på för fullt så drog den 0,64 på slutet.
Så att sänka förbrukningen är absolut inte inga problem gäller bara hur du kör me bilen.
Enbart för att man får mer hk så betyder det inte att bilen blir dyrare o köra för det.
jag märker rejält stor skillnad på santan jag kör nu som r motor optimerad.
Lenn98 skrev:Att öka laddtrycket med över 150% på en standardbil låter inte vettigt.
Att som svintoleffe gjorde med t5an är en helt annan sak, när man byter tex till ett större avgassystem är det inte i mina ögon någon standardbil något längre.
Att som Bestchip lovar 30% högre effekt och 30% lägre förbrukning för ett pris under 3000kr låter inte helt ok.
Varför utrustar inte alla biltillverkare sina modeller med dessa chip om dessa värden stämmer.Om man får ner förbrukningen med 30% skulle man få flera modeller under miljögränsen på 119g för endast 3000kr.
// Lennart