Annons
Annons

3
Samma här en rejäl städning både på in och utsidan och sommarsulor på nu blir det säkert snö bara för det :D
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

4
Jag bytte förra helgen då vi skulle ner till Tyskland några dagar. Tvättade och donade men då vi steg upp på måndag morgon hade det snöat, typiskt......
I alla fall, väl nere i Tyskland så öppnade jag dieseltillförseln till maxläge.
Hej vad det gick, när GPSn passerade 190 slog jag av men det fanns mycket kvar verkade det som, en bit över 200 ska inte vara något problem om så önskas. Och det kändes väldigt stadigt, inget vobbel eller så.
Cool bil.

/e
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive, Cassa White
Peugeot 107
Hobby 605 AK

6
Erik Å skrev:Jag bytte förra helgen då vi skulle ner till Tyskland några dagar. Tvättade och donade men då vi steg upp på måndag morgon hade det snöat, typiskt......
I alla fall, väl nere i Tyskland så öppnade jag dieseltillförseln till maxläge.
Hej vad det gick, när GPSn passerade 190 slog jag av men det fanns mycket kvar verkade det som, en bit över 200 ska inte vara något problem om så önskas. Och det kändes väldigt stadigt, inget vobbel eller så.
Cool bil.

/e
Wow, det var vågat, men vad har man en bil som det står max hast 190 och sedan inte prova det nångång.. ;-)

Har provat min på E4 med vinter däcken på, Vågade som mest köra 150 km/h, då var det faktiskt bart på vägen, förvånades av hur stabilt på vägen den var jämfört med Toyota Aurisen jag hade innan. Toyota visar sig mer o mer ha beröm och rykte mer än vad det egentligen förtjänar.

Jag skulle med lätthet kunna köra den med 190 km/h utan problem.. Väntar bara på att lägga Sommar däcken på och då går det undan.
Hoppas bara på att den blir märkbart tystare än med vinter däcken på.
Svart i30 1,6 CW CRDI blue 128 hk 2011

Re: Sommarsulorna är på!

8
brodeur skrev:
Har du redan dumpat orginaldäcken?
Jäpp, jag ville inte ha 17" så dom fälgarna med 225 däcken fick dom behålla, jag är ju lite kinky och gillar gummi på höjden :wink: sen tycker jag inte orginalfälgarna var så snygga heller.
Hyundai ix35 2.0 CRDi-R A6 Sport,CoolBrown 2011

9
Sten, visst är det tur att vi är olika. Jag tycker originalfälgarna med 225/55-18 är väldigt snygga. Går i harmoni med hela bilen.
Glad påsk på er alla :D

Claes
IX35 2,0 A6 4WD Exclusive, Machine Silver

10
Tesla skrev:Sten, visst är det tur att vi är olika. Jag tycker originalfälgarna med 225/55-18 är väldigt snygga. Går i harmoni med hela bilen.
Glad påsk på er alla :D

Claes
Ja det är bra det, tänk om alla gillade samma tjej :) Glad Påsk :!:
Hyundai ix35 2.0 CRDi-R A6 Sport,CoolBrown 2011

11
Tråkig historia!!! :x , Men nu är det ju dax att pula på vinterhjulen. Jag beställde Hakkapelitta R när jag skrev på bilen och då på 16" alufälg!
Bytte hjul nu i helgen - blev lite skillnad mot 18" sommarhjul!
Bild

Trots allt inte så tokigt! Ser mer ut som en off-road med mer gummi på hjulen!
Märker ingen större skillnad i ljud - trodde den skulle bli klart tystare - dock på riktigt grov och sliten asfalt lägre ljudnivå mot tidigare.
@
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009