Annons
Annons

4
Sänksats på en SUV låter lika galet som när Volvo lanserade sin XC70 med extra plast och lite högre markfrigång och i samma veva presenterade en sänksats som tillbehör.

Vad blev då skillnaden mot en vanlig V70-AWD?

Sen tror jag ändå att det skulle SE snyggt ut, med en sänkt CM.

Men om den är stötig, är det inte dämparna man ska se över först?
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"

Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

6
anders skrev:Sänksats på en SUV låter lika galet som när Volvo lanserade sin XC70 med extra plast och lite högre markfrigång och i samma veva presenterade en sänksats som tillbehör.

Vad blev då skillnaden mot en vanlig V70-AWD?

Sen tror jag ändå att det skulle SE snyggt ut, med en sänkt CM.

Men om den är stötig, är det inte dämparna man ska se över först?

Inte för att det är aktuellt i mitt fall men alltid intressant och höra vad folk gör med sina bilar och hur dom upplever det!!
Santa Fe 2,2 CRDi Comfort 7 A6 silver -10

7
Upplever inte min som speciellt stötig, däremot känner jag ganska stor skillnad mellan Kuhmo och GoodYear däcken. G-Y är både stummare i stommen och har mer resonansljud än Kuhmo.

Apropå fjädringen vore det nice med lite mer vägkänsla och att den inte tippar så i rondellerna.
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"

Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

8
Hei

Jeg henger ikke helt med på at santa'n burde gjøres mykere, jeg syntes fjæringen er helt flott jeg..... Man må og huske på det er en høy bil, som og skal takle en unnamanøver i kritiske situasjoner...

9
Mr2T skrev:Det skulle jag också vilja göra. Den går förvånansvärt stötigt tycker jag.
. Det är ju faktist så att Comfort 7an är stötigare och avsedd för tung last mm.

10
santafe skrev:
Mr2T skrev:Det skulle jag också vilja göra. Den går förvånansvärt stötigt tycker jag.
. Det är ju faktist så att Comfort 7an är stötigare och avsedd för tung last mm.
Har inte jag någon slags adaptiv luftfjädrings historia? Har inte kollat så noga. :)
Santa Fe 2.2 CRDI Comfort 7 Sailing Edition -07

11
Mr2T skrev:
santafe skrev:
Har inte jag någon slags adaptiv luftfjädrings historia? Har inte kollat så noga. :)
Nopp, tror inte det, Comf.7:an har extra stötdämpare just för att den är 7 sitsig.(Jag har en sån-10:a, och den är stenhård i guppen)
Ska bli intressant i dec. då jag får min -12a men då en Business 5:a, den ska ha mjukare fjädring / Mvh.santafe.

12
Jaja, skitsamma, en sak är säker i alla fall och det är att den är stenhård som en sportbil när man forcerar potthål eller farthinder. Men nu när man lagt om körstilen och "adapterat" efter den hårda fjädringen så tänker jag och märker inte av det längre.

13
Mr2T skrev:Jaja, skitsamma, en sak är säker i alla fall och det är att den är stenhård som en sportbil när man forcerar potthål eller farthinder. Men nu när man lagt om körstilen och "adapterat" efter den hårda fjädringen så tänker jag och märker inte av det längre.
Jupp, det gäller att anpassa farten efter underlaget. Annars är Santan en kanon bra bil och speciellt vintertid...

15
Ja, jag har auto.nivåregulering. Sjusitsig. Men jag har vant mig, det är inte så farligt längre :-)