Annons

sport luftfilter

1
jag har nyss montering .K&N Filter för ökad effekt, bättre acceleration & lägre bränsleförbrukning.

Utbytesfilter/insats för original luftfilterburk .
jag menar "open air", filter som ersätter original filterhus. filter för montering direkt på luftmassemätare.och Tvättbart och återanvändbart .
jag tycker mycket häftig ljud .
Annons

Hmmm.

3
...Vill inte låta taskig men...
det brukar väl vara turbobilar, framförallt chippade sådana som får nytta av sådana prylar va ???
Har iofs ett AP22 som jag kan prestandamäta med....

/Thomas
Mvh
Thomas
-03 V6 Silver...

Hmmm.

4
...Vill inte låta taskig men...
det brukar väl vara turbobilar, framförallt chippade sådana som får nytta av sådana prylar va ???
Har iofs ett AP22 som jag kan prestandamäta med....

/Thomas
Mvh
Thomas
-03 V6 Silver...

5
Vaddå?
Får man bara till ett schysst bröl låter det vasst - turbinen på en turbobil hackar sönder "återslaget" från insugsventilerna som ger det där goa sörplet som minner om alla fruktlösa trimningsförsök man gjort i sin ungdom ; kammar som hade överlappning som egentligen krävde mer varv än vad någon enskild del på motorn klarade av att prestera, portningar som fick proffsen att gråta och förgasarbestyckningar som mer blindarbete än fingertoppskänsla, those where the days!

Jag blev glad när granngrabben brölade upp med en gammal Mazda 2,0/16 som lät som på den gamla goda tiden - självklart stoppade jag honom och frågade hur det funkade att riva bort insprutet och köra med Weber 45:or istället.
Han såg skärrad ut, och sade; Öööh, det är sportluftfilter ba'...? :oops: :oops: :oops:

Vad det sedan egentligen ger för effekt kan väl diskuteras, liksom hur bra K&N egentligen filtrerar insugsluften, men gôtt ljud blir det!



Swedefe

Absolut....

6
....att ljudet gör mycket, vad jag tänker på är bättre prestanda på en ren sugmotor. Där tror jag inte filtret gör någon nytta.
Men man kommer långt med gött ljud :D :D
Mvh
Thomas
-03 V6 Silver...

7
jag har 2,4 och manulle.
man hörde insugning varje gång man växla det ligger mellan 2500 till 3500 varv.
maskin känn piggare , jag tycker drag mindre bensin än förut.
förlåt jag körd olag på motorväg fart...
på motorväg körde 150 till 160 i snitt det drag 1,02 liter per mil.

8
jag har 2,4 och manulle.
man hörde insugning varje gång man växla det ligger mellan 2500 till 3500 varv.
maskin känn piggare , jag tycker drag mindre bensin än förut.
förlåt jag körd olag på motorväg fart...
på motorväg körde 150 till 160 i snitt det drag 1,02 liter per mil.