Annons

Fördomar om bilägare

1
Hej!

Har vi fördomar hur ägare till olika bilar är? Tydligen, här kommer ett citat från en sida som jag besöker ofta, en sida som för övrigt inte alls har med bilar att göra:

"SUV-ägaren.
Mannen, medelsvennson med kostymjobb. Inbillar sig att han är överklass om han kör Santa Fé (som förövrigt har samma utstrålning som en riktigt fet sugga, lixom vaggar fram över vägen.). Bilen körs inte på sämre vägar än grusväg, tur det eftersom den inte kommer fram utanför vägarna. Detta till trots blir ägaren helt i extas när det är 1½dm snö på vägen, för nu får han visa vad bilen går för, i 10 minuter iallafall sedan sitter bilen fast."
Slut citat

Jag tror personligen att han bara är avundsjuk för enligt uppgift så kör han en Skoda Felicia -97.

Har vi fördomar typ att Volvo körs av barnfamiljer, BMW av invandrare, MB av gubbar, silvergrå Mazda av äldre etc etc ?

:wink:
Stahl
Annons

2
Fördomar jag ? NEJ aldrig i livet.... :roll: :roll:
typ att Volvo körs av barnfamiljer, BMW av invandrare, MB av gubbar, silvergrå Mazda av äldre etc etc ?

+ ensamstående kvinnor i Micra, åkeriägare i dieseldrivna åk, miljöfolket i CV2:or, radhusägaren i tjänsteVolvon :lol: :wink:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

3
Precis som Nimbusen ( tänk va lika vi e ) så tror jag nog att jag har rätt många fördomar,,det är bara rätt skönt när man blir överbevisad om att en fördom man har är just en fördom.
för övrigt blir jag lite fundersam över vilka sidor Stahl besöker, de verkar alls inte trevliga.. :?
"Joppe"

4
Skodaägare över lag anser ju sig själva vara nuftigare än ALLA andra, och kan inte begripa att man väljer något annat.
(Har sett det på nära håll, eftersom föräldrarna fiser omkring i sin andra Skoda (den första var fö. en Felicia-97), och det är inte lätt att prata bil med gubben)

Sen var det väl 97% av MB ägarna som ansåg sig själva köra bättre än genomsnittsbilisten.
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

6
Navstar skrev:Det e mest gamla gaggiga gubbar som kör Santa fee med några undantag (jag )
Vad är nu detta ?? Om det ser ut som en provokation, låter som en provokation och luktar som en provokation,,,, så behöver det faktiskt inte vara en provokation.

Nä,, som den gamla gaggiga gubbe jag är så ska jag inte uppfatta detta som en provokation !!
"Joppe"

7
Det e mest gamla gaggiga gubbar som kör Santa fee med några undantag (jag )
Om det ser ut som en provokation, låter som en provokation och luktar som en provokation,,,, så behöver det faktiskt inte vara en provokation.

- pRIv...proav...prrovak...PRovo..t.....Fasen oxså, jag kan inte ens stava till de ordet.. :lol:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

8
Nä jag vet Nimbusen, det där med provokationer det har både du och jag numer valt att inte ens reflektera över :lol: ,, det kanske beror på att vi är gamla gaggiga gubbar :? I h..vete heller !!
Men vi e kloka gubbar !! :roll:

bibelibobb
"Joppe"