Hej på er.
Jag är ny här på forumet,
Min första fråga blir i vilken del av forumet jag ska hålla mig?
Har en Santa Fe 2,7 A4 -06
Är 2001-2006 rätt då eller 2006- ??
Fråga två gäller bilstereon, jag har vad jag tror "original stereon" i min bil men skulle gärna byta ut den mot en nyare,
gärna med backkamera, är detta möjligt till en rimlig peng och är det någon som gjort det och kan hjälpa mig med länkar till passande produkter osv.
Annons
Re: Bilstereo / Backkamera Santa Fe
2Hej å välkommen!
Om din Santa ser ut så här: Så har du kommit rätt!
Om den ser ut så här: Så har du också kommit rätt men bör posta inom SM-avdelningen för bästa svar.
Om din Santa ser ut så här: Så har du kommit rätt!
Om den ser ut så här: Så har du också kommit rätt men bör posta inom SM-avdelningen för bästa svar.
Anders 
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"
Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"
Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)
3Då har vi rett ut att jag är rätt avdelning iaf, för bild 1 är rätt...
Så det tackar jag för, då hoppas jag bara att jag får fortsatt svar ¨på min fråga.
Så det tackar jag för, då hoppas jag bara att jag får fortsatt svar ¨på min fråga.
4Är själv lite sugen på denna..
Får jag lite klirr i kassan över som kommer jag uppgradera till denna.
Slippa släpa på gps också. verkar underbart. sen kvalité på ljud mm det låter ja va osagt då jag ej vet.
http://www.blocket.se/stockholm/Hyundai ... ?ca=11&w=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Slippa släpa på gps också. verkar underbart. sen kvalité på ljud mm det låter ja va osagt då jag ej vet.
http://www.blocket.se/stockholm/Hyundai ... ?ca=11&w=2" onclick="window.open(this.href);return false;
5har beställt en sådan http://www.brl.se/sv/artiklar/alpine-iv ... ation.html till min+ backkamera dock ingen bild än pga av den ej kommit ännu 
6parabolnet är det många som klagat på pga problem med dom därför jag avstod att handla av domspecman skrev:Är själv lite sugen på denna..
7ok, kan vara bra och veta.
Köper jag där ifrån så blir det att jag åker upp o köper eller så beställer jag ifrån ebay, finns mängder av dessa där.
Men det är klart det är chansartat
Köper jag där ifrån så blir det att jag åker upp o köper eller så beställer jag ifrån ebay, finns mängder av dessa där.
Men det är klart det är chansartat
8Jag var lite sugen på den här, mest pga priset.
Men fullständigt oduglig på det där med inkoppling osv.
Hur vet man vilken backkamera som passar?
Hur kopplas kameran ihop med "monitorn" ska det dras kablar genom hela bilen eller gör man det trådlöst?
Hur kopplas kameran ihop med "monitorn" ska det dras kablar genom hela bilen eller gör man det trådlöst?
9santa fe har ju en orginal backkamera( man byter ut vänster nummerplåt "lampa") man kan köpa via ebay eller återförsäljare sedan så kablar drog jag dom höger sida av( en del plast som ska bortgmats skrev:Jag var lite sugen på den här, mest pga priset.
10Tja.
Jag beställde denna i veckan ifrån kina.
http://timeless.en.alibaba.com/product/ ... &edm_ver=e
lyckades förhandla ned priset till 2500:- SEK och då fick jag med Europa kartor och backkamera + frakten betald.
Fick ett välldigt bra mail kontakt med dom,
dom bad mig att plocka ut min nuvarande orginal stereo för att kolla vilka kontakter jag har. tog kort och mailade iväg. fick svar inom en timma och dom sa tack då vet vi vilket kablage vi ska skicka med som passar rakt på orginal kontakterna även för rattstyrning.
tror nog att det tar nog en vecka lr två innan den har kommit fram, men hoppas att det är värt det

Jag beställde denna i veckan ifrån kina.
http://timeless.en.alibaba.com/product/ ... &edm_ver=e
lyckades förhandla ned priset till 2500:- SEK och då fick jag med Europa kartor och backkamera + frakten betald.
Fick ett välldigt bra mail kontakt med dom,
dom bad mig att plocka ut min nuvarande orginal stereo för att kolla vilka kontakter jag har. tog kort och mailade iväg. fick svar inom en timma och dom sa tack då vet vi vilket kablage vi ska skicka med som passar rakt på orginal kontakterna även för rattstyrning.
tror nog att det tar nog en vecka lr två innan den har kommit fram, men hoppas att det är värt det
Santa Fe cm 2.2 crdi 4x4
11Hej, nu har jag äntligen fått in min nya funkar bra om nån annan funderar på denna. 
Bilagor
12Snyggt! Var det mycket meck med att få in den?
2007 Santa Fe 2.7 A4, 7-sits, Ljusblå metallic.
13tja tog väl ca 6-8 timmar var ju tvungen bort med "plasten" på bakluckan + h sida i bagageutrymmet så var en del skruvande men när man väl fann alla skruvar så gick det lättRakkentakk skrev:Snyggt! Var det mycket meck med att få in den?
14Tjusigt! Hur är bildkvaliten och upplösningen samt bildvinkeln på kameran?
15hej , kan ta kort imorgon på skärmen så du sesOFFe skrev:Tjusigt! Hur är bildkvaliten och upplösningen samt bildvinkeln på kameran?