Annons

Bilstereo / Backkamera Santa Fe

1
Hej på er.
Jag är ny här på forumet,
Min första fråga blir i vilken del av forumet jag ska hålla mig?
Har en Santa Fe 2,7 A4 -06
Är 2001-2006 rätt då eller 2006- ??

Fråga två gäller bilstereon, jag har vad jag tror "original stereon" i min bil men skulle gärna byta ut den mot en nyare,
gärna med backkamera, är detta möjligt till en rimlig peng och är det någon som gjort det och kan hjälpa mig med länkar till passande produkter osv.
Annons

Re: Bilstereo / Backkamera Santa Fe

2
Hej å välkommen!

Om din Santa ser ut så här:
hyundai_santa_fe_2009_pictures_1.jpg hyundai_santa_fe_2009_pictures_1.jpg Visad 7481 gånger 36.07 KiB
Så har du kommit rätt!

Om den ser ut så här:
std_1999_hyundai_santa_fe_06.jpg std_1999_hyundai_santa_fe_06.jpg Visad 7481 gånger 49.61 KiB
Så har du också kommit rätt men bör posta inom SM-avdelningen för bästa svar.
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"

Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

6
specman skrev:Är själv lite sugen på denna..
Får jag lite klirr i kassan över som kommer jag uppgradera till denna.
Slippa släpa på gps också. verkar underbart. sen kvalité på ljud mm det låter ja va osagt då jag ej vet.

http://www.blocket.se/stockholm/Hyundai ... ?ca=11&w=2" onclick="window.open(this.href);return false;
parabolnet är det många som klagat på pga problem med dom därför jag avstod att handla av dom :oops: :oops: :oops:

9
gmats skrev:Jag var lite sugen på den här, mest pga priset.
Men fullständigt oduglig på det där med inkoppling osv.
Hur vet man vilken backkamera som passar?
Hur kopplas kameran ihop med "monitorn" ska det dras kablar genom hela bilen eller gör man det trådlöst?
santa fe har ju en orginal backkamera( man byter ut vänster nummerplåt "lampa") man kan köpa via ebay eller återförsäljare sedan så kablar drog jag dom höger sida av( en del plast som ska bort :P) bilen sedan tog jag ström bak ifrån till både stereon och bakkamera men beror ju på vilken stereo du tänker, den jag köpte ska ha ström från "bakljusen" (enklare än att koppla in sig via växelspaken) så när man lägger i backen så byter den till backkameran auto :) går ju också köra trådlösa

10
Tja.

Jag beställde denna i veckan ifrån kina.

http://timeless.en.alibaba.com/product/ ... &edm_ver=e

lyckades förhandla ned priset till 2500:- SEK och då fick jag med Europa kartor och backkamera + frakten betald.
Fick ett välldigt bra mail kontakt med dom,
dom bad mig att plocka ut min nuvarande orginal stereo för att kolla vilka kontakter jag har. tog kort och mailade iväg. fick svar inom en timma och dom sa tack då vet vi vilket kablage vi ska skicka med som passar rakt på orginal kontakterna även för rattstyrning.

tror nog att det tar nog en vecka lr två innan den har kommit fram, men hoppas att det är värt det :D :D
Santa Fe cm 2.2 crdi 4x4