Annons

Bilen går inte att låsa upp/död...

1
Hej!

Jag nyligen (tre veckor) sedan köpt en i40 2012 Business & nu har jag upplevt ett par problem med bilen.

För någon vecka sedan så var bilen stendöd när jag försökte låsa upp den med nyckeln. Regerade inte på något så slutade med "nödöppning" med reservnyckeln. Väl då så startade bilen direkt när jag tryckte på "start". Tänkte inte mer på det mer än att jag frågade flickvännen om hon gjort något konstigt kvällen innan då hon parkerade.

Två dagar senare när jag kom ut på morgonen var det samma visa. Körde samma lösning & vips så funkar den igen. På juldagen så var det dags igen men då startade inte bilen alls. Batteriet var visst urladdad vilken kan ha vart problemet hela tiden. Ringde bilfirman för att kontrollera om den stått laddad i salongen, vilket den inte gjort. Bilfirman erbjöd sig sig låna ut laddare om jag ville. Laddade bilen ett dygn och åkte sedan en tur på 20mil så bilen borde rimligen vara laddad.

Imorse när jag klev ut så gick det inte att låsa upp bilen igen. Öppna med reservnyckel och vips inga problem att starta bilen.

Någon som har en aning om vad det kan vara?
Är det stans Hyundai återförsäljare man skall vända sig till för garantin eller är det bilfirman som man köpte bilen av? (inte hyundai återförsäljare).

Lite andra saker jag upplever som ni gärna kan få svara på också.
- Ratten släpper i skinnet ( bara att be ÅF om att fixa detta eller)?
- Extremt dålig mikrofon på Blåtanden
- Lacken börjar släppa på vinterdäcken (hyundai alufälg)
Annons

Re: Bilen går inte att låsa upp/död...

4
Hej! Du anger att bilen inte går att låsa upp/öppna och att du sedan haft bilens batteri på laddning. Ursäkta men det verkar ju som att batteriet (CR2032) i själva bilnyckeln behöver bytas ut.

Kollan in manualen pkt 4.3 så förklaras hur du byter detta.

Mvh Jonas
Mvh Jonas

i40 CRDi 1.7 M6/136 Business Kombi -12
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Volvo V50 1.6D DRIVe -10
Volvo V50 T5 -05
Volvo S40 2.0T -03