Annons

Nöjd I40 ägare

1
Läser mest kritik mot i40 här men jag är väldigt nöjd med min, en 2013 diesel 136hk automat
Jag har kört strax över 6000mil och enda jag bytt på garanti är bromsskivor och ratt, inte för det va katastrof dåligt men fick nytt ändå
Kompisar som har nya Audi och har betydligt mer problem

Så måste väl finnas fler här som är nöjda?? =)
Annons

Re: Nöjd I40 ägare

2
jorgens3 skrev:Läser mest kritik mot i40 här men jag är väldigt nöjd med min, en 2013 diesel 136hk automat
Jag har kört strax över 6000mil och enda jag bytt på garanti är bromsskivor och ratt, inte för det va katastrof dåligt men fick nytt ändå
Kompisar som har nya Audi och har betydligt mer problem

Så måste väl finnas fler här som är nöjda?? =)
Eftersom du kört 6000 mil gäller ingen garanti på bromsar längre. Nästa gång dina skivor behöver bytas, det kommer var så säker,
får du betala Hyundais dåliga kvalité själv.

4
jorgens3 skrev:Bytte redan vid runt 4000mil och krävde få papper på att blir dom dåliga lika fort igen så ska dom byta igen
Men som sagt väldigt nöjd annars och har klara mig bättre än kompisar som har nästan nya Audi
Om det är ett papper från Hyundai är jag väldigt intresserad av att få en kopia.

5
Jeg har en 2012 modell Hyundai i40 og er veldig fornøyd med den.
Bilen starter alltid og er veldig fin å kjøre men, noen små feil har det vært.
Ikke mange feil og jeg har kompiser som har volkswagen produkter er innom verkstedet
dobbelt så ofte som meg.

6
Absolut, jag är också riktigt nöjd. Jag har kört i40 sedan november -12 och inte stött på några missöden eller problem ännu. Har mestadels kört Volvo tidigare och visst märks det att i40 är ett ekonomiskt alternativ. Komfort och körning är likvärdig med Volvo V70 men min i40 är mer än 1500kr billigare, i månaden (lån och servicekostnad). Jag loggar alla utgifter inkl bränsle med en App som heter GasCubby. Så nu drömmer jag om nya årsmodellen -15, vilka fina linjer och griller är verkligen läcker. Mvh Jonas
Mvh Jonas

i40 CRDi 1.7 M6/136 Business Kombi -12
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Volvo V50 1.6D DRIVe -10
Volvo V50 T5 -05
Volvo S40 2.0T -03

7
Vi är mycket nöjda med vår I40 2014 PREMIUM diesel. Köpte den som demobil och har gått ca 2000 mil. Har haft lite gnissel I instrumentpanel och I takluckan med det fixade Bilcentrum I Mariestad utan problem. Drar ca 0,55 per mil blandad körning. OK tycker jag. Detta är vår tredje Hyundai, och troligen kommer vi skaffa en IX20 som andrabil inom kort.
IX 20 och en Tucson 2016