Annons

Garantier?

1
Då är det en vecka kvar till det är dags att hämta en 2014 i40 premium. Det som var avgörande för mitt bilköp var de helt fantastiska garantierna eftersom det kommer att bli en bil som ska rulla väldigt många mil, jag ligger för närvarande på omkring 500 mil per månad. Att min fru dessutom älskade färg, form och design gjorde självklart inte saken sämre.
Min fråga till er är, vilka erfarenheter har ni av garantiärenden? Vad är era erfarenheter av service och andra verkstadsärenden?
Annons

Re: Garantier?

2
Bazinga skrev:Då är det en vecka kvar till det är dags att hämta en 2014 i40 premium. Det som var avgörande för mitt bilköp var de helt fantastiska garantierna eftersom det kommer att bli en bil som ska rulla väldigt många mil, jag ligger för närvarande på omkring 500 mil per månad. Att min fru dessutom älskade färg, form och design gjorde självklart inte saken sämre.
Min fråga till er är, vilka erfarenheter har ni av garantiärenden? Vad är era erfarenheter av service och andra verkstadsärenden?

Bromsklossar, skivor har inte fem års garanti. Finns säkert fler grejor som inte har fem års garanti.

Re: Garantier?

3
Hämtade precis ut min 2012a från verkstaden där dom bytit parkeringsensorer, kablage och smort upp förarstolen. Även "uppdaterat" kartorna i navigatorn. Inga som helet bekymmer att få saker bytt.



Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: Garantier?

4
Har hittills haft ett garantiärende(omlackering) och det vara inga problem iaf. Jag har följt serviceprogrammet och det tror jag är en förutsättning för ett smärtfritt bemötande, sen Är det nog bra om man läser på vad de olika garantier betyder och i vilka lägen de gäller så att man inte drabbas av plötslig ilska när man inser att det man trodde inte stämde.