Hola!
Ledsen hörrni att jag är så illa inaktiv här inne - lita på att jag håller igång desto mer här hemma:
Stormen Per drog taget av uteboxarna, så jag byggde nytt:
positivt förhandsbesked från försäkringsbolaget gjorde att jag drog igång och gjorde ett storjobb med nya takstolar och kanalplast som takbeläggning.
"Oj, blev det såå dyrt - det vill vi inte betala..."
Efter 8 veckors tjafs fick jag ääntligen ut någon från bolaget att titta på jobbet -och se på fan; inga problem alls - en stor påse pengar i efterhand...
Dessutom blåste det faktiskt ner like 1000 procent mer träd under Per än under Gudrun här hos mig, så jag har varit igång på all dötid sedan dess

med att röja upp.
Det värsta är kvar - sju (7) träd har tanglat ihop sig, några av dem stod uppe på en klippavsats och har liksom störtat ner med kronan i de andra. Själva grundbulten ligger 12 meter upp (lodat!) i en ek.
Finns inget att resa en stege mot, utan jag har varit där uppe och förberett fällning genom att kapa rent på bortsidan av knutpunkten.
Man kommer upp genom att helt enkelt klättra upp på fället med den gynnsammaste lutningen... Cray-zee!
Roligare än någon MC-åkning i världen, och myycket farligare!
Dessutom har vi hunnit ropat in ny hästtransport på auktion - en stor rackans Richardsson med fronturlastning och 2,6 ton som totalvikt.
Tillråga på allt så går min konsultverksamhet på högvarv utan att jag egentligen vill det - kommer att släppa verksamheten med fritidsartiklarna nu när allt boomar inom min gamla bransch; transport och spedition.
Jag har inte anmält mig till träffen - kanske kanske kanske tittar jag upp som hastigast om jag får chans - men lita inte på det!
Ha det gôtt!
Anders