Annons

Veracruz till hösten

1
Min säljare i Karlstad berättade härom dagen att Hyundai Veracruz kommer till Sverige i höst/vinter! Hur många visste det?
Bild
Veran först och i bakvattnet glider Lexusen...

Bild
Här skulle man ju kunna ha sitt kontor i några år...

Fina tider väntar kamrater!
Hälsar
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07
Annons

2
Några bilder till:
Bild
Bild
Inte mitt hus, ÄN! Dålig färgkombination förresten, med röd bil och rödaktig ton på huset, det får bli en annan färg, på Veran!

En sån här kanske:
Bild
Kanske en brun?
Bild
Bild
Yes, så ska det se ut!
Bild
Lite fin är den ju...
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

Re: Veracruz till hösten

3
svartbjorn skrev:Min säljare i Karlstad berättade härom dagen att Hyundai Veracruz kommer till Sverige i höst/vinter! Hur många visste det?
Svartbjörn
Ett visst hum ja.
Fina bilder du nosat fram Svartbjörn.
VC:n ska ju vara ett nummer större än Santan,men skuffen?
Lutningen på bakrutan är oroande.Undrar om det är därför
jycken åker i baksätet? :lol:
Länge suktat och väntat på att Veran ska komma hit.
Men...prislappen lär väl sätta stopp för vidare förvärvsplaner?
Får kanske starta bolag och ta den som firmabil? :D

Snart borde det ramla in lite konsument-reflektioner från U.S.A?

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

4
Sedärja! Det var en nyhet för mig, iallafall; Tack för bilderna, Svartbjörn! :D :D
Särskilt den "sandfärgade" (Beige?) ser grann ut!
petroff skrev: VC:n ska ju vara ett nummer större än Santan,men skuffen?
Lutningen på bakrutan är oroande.Undrar om det är därför
jycken åker i baksätet? :lol:

Jag har inga mått nånstans, men om man kikar på interiören från den öppna bakluckan, så verkar den här sjusitsiga modellen ha "mer golv" längst akterut än CM!
Så jag tror inte att taklutningen borde vara något hinder för passagerarna på platserna sex och sju... :? 8)
Men framför allt: VISST ÄR DEN GRANN, Veracrus´en! :D :D :D
(Undrar bara vad den kommer att kosta... :roll: :roll: :roll: :oops: )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

5
Jag gjorde en storleksjämförelse från Hyundai´s amerikanska hemsida...
http://www.hyundaiusa.com/vehicle/verac ... acruz.aspx
Veracruz jämfört med Santa CM: (Santans mått inom parantes)

Hjulbas 280,4 cm (270 cm)
Längd 484,2 cm (467 cm)
Bredd 194,6 cm (189 cm)
Höjd 180,6 cm (172,5 cm
Måtten räknade jag om från tum till cm (1 tum = 2,54 cm) efter de amerikanska
specifikationerna, men ger iallafall en fingervisning...!
Priset lär - enligt ett par initierade jag hörde med - hamna någonstans omkring 450.000:-...! :shock: :shock: :shock:
(Då behöver jag knappast fundera på vad det skulle kosta att bygga om huset för att få en större garageport...! :roll: :roll: :roll: )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

6
Jag hörde att dem inte kommer ta in några av dem första pga att det inte sitter partikelfilter på dem, det var visst långa lev.tider. Och sen så kommer dem bara att ta in fullsmetade bilar, så 450.000 är nog en rimlig summa.
Santa fe 07 A5 Comfort7 Satinbeige Diesel

7
Skäreläjan skrev:
Så jag tror inte att taklutningen borde vara något hinder för passagerarna på platserna sex och sju... :? 8)
Tackar för engagemanget, men det är inte frisyren på passagerarna
6 till 8 jag bekymrar mig om.
Då valet föll på Santan var det bl.a därför att det gick att få in en barnvagn och en hundbur.På längden s.a.säga.
(Många SUV:ar var det som inte klarade detta)
Nån mer barnvagn blir det inte men kanske hundbur?

Fast, prislappen gör det hela till en akademisk fråga. :cry:

8
Koreanen som skrämmer slag på japanerna
Hyundai har visat en ny konceptbil i Genève, som bör få både italienare, fransmän och japaner att darra på manschetten.

Den stora nyheten stavas dubbla turboaggregat - ett som svarar snabbt vid låga varvtal, och ett som kickar in vid högre varv. Men till skillnad från de flesta dubbelturbodieslar är aggregaten inte parallellkopplade utan seriekopplade.

Som jämförelse uppger Hyundai att där en enkelturbodiesel ger 190 newtonmeter vid låga varv, ger den seriekopplade tubbelturbon 300 newtonmeter vid samma varvtal, rapporterar Auto Motor & Sport.

Maximalt ska motorn ge 215 hästkrafter och 461 newtonmeter. Den seriekopplade dubbelturbotekniken ska komma ut på marknaden 2011.
Bild

9
petroff skrev:
Maximalt ska motorn ge 215 hästkrafter och 461 newtonmeter. Den seriekopplade dubbelturbotekniken ska komma ut på marknaden 2011.
Bild
Då får man hoppas att det blir en dieselhybrid som är nästa naturliga steg efter bensinhybrid som Lexus erbjuder till bla sina RX. Jag får väl lite gnälligt erkänna att Veracruzen inte riktigt faller mig på läpparna. Jag tycker att det är väl mkt copy-and-paste från Lexus. Det ska bli intressant att se på vilket sätt Veracruzen kommer att säljas + vilken bestyckning den får på motorn. En 2.2 diesel blir helt ointressant, frågan är om de vågar ta in 3.0 V6 dieseln? När det gäller försäljning och service så har Toyota/Lexus ett superpremiumupplägg med egna säljställen och verkstäder med ett unikt kundfokus. Hyundai kan glömma att ta 450000 för en Veracruz hos Hyundai-nasare Kalle Kulas säljfirma nere i garaget när en LX 350 kostar 442000 (iofs grundpris). (När jag tänker efter så är jag inte bakis idag, utan bara tjurig... :wink: )
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

10
Jag är nog beredd att hålla med Clasen i detta. Jämför med bilmodellen nedan vars namn utan tvekan är ett varumärke starkare än märket självt:
Bild
Bild
Mitsubishi Pajero kostar från 449.500 kr och är då i det närmaste fullsketen! En bil som tilltalar mig mycket!

Mvh
Svartbjorn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07