Fina tider väntar kamrater!
Hälsar
Svartbjörn

Ett visst hum ja.svartbjorn skrev:Min säljare i Karlstad berättade härom dagen att Hyundai Veracruz kommer till Sverige i höst/vinter! Hur många visste det?
Svartbjörn
petroff skrev: VC:n ska ju vara ett nummer större än Santan,men skuffen?
Lutningen på bakrutan är oroande.Undrar om det är därför
jycken åker i baksätet?
Tackar för engagemanget, men det är inte frisyren på passagerarnaSkäreläjan skrev:
Så jag tror inte att taklutningen borde vara något hinder för passagerarna på platserna sex och sju...8)

Då får man hoppas att det blir en dieselhybrid som är nästa naturliga steg efter bensinhybrid som Lexus erbjuder till bla sina RX. Jag får väl lite gnälligt erkänna att Veracruzen inte riktigt faller mig på läpparna. Jag tycker att det är väl mkt copy-and-paste från Lexus. Det ska bli intressant att se på vilket sätt Veracruzen kommer att säljas + vilken bestyckning den får på motorn. En 2.2 diesel blir helt ointressant, frågan är om de vågar ta in 3.0 V6 dieseln? När det gäller försäljning och service så har Toyota/Lexus ett superpremiumupplägg med egna säljställen och verkstäder med ett unikt kundfokus. Hyundai kan glömma att ta 450000 för en Veracruz hos Hyundai-nasare Kalle Kulas säljfirma nere i garaget när en LX 350 kostar 442000 (iofs grundpris). (När jag tänker efter så är jag inte bakis idag, utan bara tjurig...petroff skrev:
Maximalt ska motorn ge 215 hästkrafter och 461 newtonmeter. Den seriekopplade dubbelturbotekniken ska komma ut på marknaden 2011.Petroff