Annons

Sprucken skinnklädsel

1
skinnklädseln på förarstolen där man "klättrar in i bilen" har slitits
ned och den korta delen mot förardörren har också fått små sprickor
(denna del är väl inte av skinn).
Åkte in till Hyundai verksaden för en vecka sedan och bad dom kontakta Hyundai för ett reklamationsärende.
Till min stora förvåning tog dom detta, så nu på Måndag skall
dom montera ny klädsel.
Bil: Santa Fe 2007, bilen har gått 14500 mil.

2
:D :D :D
Hej Mats!
Är det inte härligt med en bil där man vet att garantiutfästelserna verkligen håller...!? :D :D
Kan just undra om man hade kunnat komma till t ex en Volvoverkstad med nåt liknande? :doubt:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

4
Skäreläjan skrev::D :D :D
Hej Mats!
Är det inte härligt med en bil där man vet att garantiutfästelserna verkligen håller...!? :D :D
Kan just undra om man hade kunnat komma till t ex en Volvoverkstad med nåt liknande? :doubt:
Va underbart att vi måste vända oss till just Volvo(Bilia)! Det fungerar ungefär så bra som du förväntar dig att de ska göra!
Audi A4 2.0T quattro Avant H&R Coilovers, Stertman Motorsport Steg 1.5+
Santa Fe (CM) -07 2.2 CRDi Exclusive

5
Danne_gg skrev: Va underbart att vi måste vända oss till just Volvo(Bilia)! Det fungerar ungefär så bra som du förväntar dig att de ska göra!
Jo, jag har förstått att nämnda handlare/verkstad inte är något att ha att göra med, iallafall då det gäller Hyundai...! :evil:
Har ni då ingen möjlighet att vända er till någon mer seriös i 08-området - även om avståndet är lite längre?
Hyundai Sverige skulle säkert inte opponera sig mot att ni söker upp en 'riktig' verkstad för service och ev. garantijobb...? :wink:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

7
Danne_gg skrev:Måste åka till andra sidan stan och det är fortfarande Bilia verkstäder det handlar om...
que? Stilbil i Sollentuna o Väsby är inte Bilia. Sen finns det i Täby och Märsta. Vägs ände för dig men ändå alternativ.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

9
Danne_gg skrev:Ligger som sagt åt helvette:) Men men kanske kan vara värt... Får väll åka 2 bilar ut o lämna o hämta är väll inte mer med det..
Mkt gnäll ere i tråden... :wink:

En annan pep iväg till Sandviken och servade bilen där. Helt plötsligt dök Santavalp framför nosen på mig och tog hand om och servade min bil! :D 8) :mrgreen: :smoking: Nästan helt oplanerat typ... 8) 8)
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

10
ClasseClas skrev:
Danne_gg skrev:Ligger som sagt åt helvette:) Men men kanske kan vara värt... Får väll åka 2 bilar ut o lämna o hämta är väll inte mer med det..
Mkt gnäll ere i tråden... :wink:

En annan pep iväg till Sandviken och servade bilen där. Helt plötsligt dök Santavalp framför nosen på mig och tog hand om och servade min bil! :D 8) :mrgreen: :smoking: Nästan helt oplanerat typ... 8) 8)
:shock: Oj då! ;)
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.