skinnklädseln på förarstolen där man "klättrar in i bilen" har slitits
ned och den korta delen mot förardörren har också fått små sprickor
(denna del är väl inte av skinn).
Åkte in till Hyundai verksaden för en vecka sedan och bad dom kontakta Hyundai för ett reklamationsärende.
Till min stora förvåning tog dom detta, så nu på Måndag skall
dom montera ny klädsel.
Bil: Santa Fe 2007, bilen har gått 14500 mil.
Annons
2
Hej Mats!
Är det inte härligt med en bil där man vet att garantiutfästelserna verkligen håller...!?
Kan just undra om man hade kunnat komma till t ex en Volvoverkstad med nåt liknande? :doubt:
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
3
Låter riktigt bra.
Kan som parentes nämna att skinnklädseln på min fd V50 tappade färgen efter bara 100-talet mil, men jag funderade inte ens på att lämna in den (för det med...)
Kan som parentes nämna att skinnklädseln på min fd V50 tappade färgen efter bara 100-talet mil, men jag funderade inte ens på att lämna in den (för det med...)
Anders 
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"
Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"
Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)
4
Va underbart att vi måste vända oss till just Volvo(Bilia)! Det fungerar ungefär så bra som du förväntar dig att de ska göra!Skäreläjan skrev:![]()
![]()
![]()
Hej Mats!
Är det inte härligt med en bil där man vet att garantiutfästelserna verkligen håller...!?![]()
![]()
Kan just undra om man hade kunnat komma till t ex en Volvoverkstad med nåt liknande? :doubt:
Audi A4 2.0T quattro Avant H&R Coilovers, Stertman Motorsport Steg 1.5+
Santa Fe (CM) -07 2.2 CRDi Exclusive
5
Jo, jag har förstått att nämnda handlare/verkstad inte är något att ha att göra med, iallafall då det gäller Hyundai...!Danne_gg skrev: Va underbart att vi måste vända oss till just Volvo(Bilia)! Det fungerar ungefär så bra som du förväntar dig att de ska göra!
Har ni då ingen möjlighet att vända er till någon mer seriös i 08-området - även om avståndet är lite längre?
Hyundai Sverige skulle säkert inte opponera sig mot att ni söker upp en 'riktig' verkstad för service och ev. garantijobb...?
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
6
Måste åka till andra sidan stan och det är fortfarande Bilia verkstäder det handlar om...
7
que? Stilbil i Sollentuna o Väsby är inte Bilia. Sen finns det i Täby och Märsta. Vägs ände för dig men ändå alternativ.Danne_gg skrev:Måste åka till andra sidan stan och det är fortfarande Bilia verkstäder det handlar om...
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Toyota Auris 1.8 HSD -13
8
Ligger som sagt åt helvette:) Men men kanske kan vara värt... Får väll åka 2 bilar ut o lämna o hämta är väll inte mer med det..
9
Mkt gnäll ere i tråden...Danne_gg skrev:Ligger som sagt åt helvette:) Men men kanske kan vara värt... Får väll åka 2 bilar ut o lämna o hämta är väll inte mer med det..
En annan pep iväg till Sandviken och servade bilen där. Helt plötsligt dök Santavalp framför nosen på mig och tog hand om och servade min bil!
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Toyota Auris 1.8 HSD -13
10
ClasseClas skrev:Mkt gnäll ere i tråden...Danne_gg skrev:Ligger som sagt åt helvette:) Men men kanske kan vara värt... Får väll åka 2 bilar ut o lämna o hämta är väll inte mer med det..![]()
En annan pep iväg till Sandviken och servade bilen där. Helt plötsligt dök Santavalp framför nosen på mig och tog hand om och servade min bil!8)
![]()
Nästan helt oplanerat typ... 8) 8)
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.