snowsoul skrev:Imorgon tar jag me frugan o ungarna, så får hon provköra och barnen provsitta
Hoppas hon blir nöjd...
/E
Min fru provkörde endast några kilometer och var mycket glad.
Men, varför bensinare?
Mvh. Rolf
snowsoul skrev:Imorgon tar jag me frugan o ungarna, så får hon provköra och barnen provsitta
Hoppas hon blir nöjd...
/E
Om 2000 mil stämmer så valde vi rätt. 2 år och 4500 milSkäreläjan skrev:Efter vad jag har hört, så lär det avseende den dyrare fordonsskatten gå en brytpunkt vid ungefär 2000 mil/år... :doubt:
Rätta mig gärna, den som har bättre uppgifter!
Har själv bensinare, som drar c:a 1,15 L/mil, men jag kör å andra sidan inte mer än kanske 1000 mil/år - med den; Har ju som sagt en "lillebil" också...!![]()
Andrahandsvärdet vågar jag dock inte sia något om, men om det vet andra bättre besked...
Om pojkräser klarar sånt, vad kan vi dra upp med Santorna då?kurvan skrev:
anders skrev:Om pojkräser klarar sånt, vad kan vi dra upp med Santorna då?kurvan skrev:
Skämt åsido, jag har faktiskt fått kika närmare på nya Legacyn då svärföräldrarna har en sådan.
Legacyn (alltså inte Outback) är en personbil med riktigt bra 4wd. Allt är som på en personbil o nya modellen är riktigt stor även i baksätet. Bakdörrarna går att öppna så man kan stuva in ett (eller flera) småbarn utan att besöka kiropraktorn efteråt. (...som på ett svensk/kinesiskt märke...)
Även Santa Fén har öppningsbara bakdörrar, men kanske kan upplevas som hög att klättra in i för de kortbenta i familjen?
Vill man ha markfrigång, väljer man Outback och kan gränsla lika stora tjälknölar som i Santa Fén men med bibehållen personbilskänsla.
Denna vinter med konstant höga snövallar är jag extra nöjd med Santa Fén eftersom vi fortfarande har lite sikt i korsningarna...och sidesteps löser problemet med barn som ska in
Sidesteps löser många problem så det skaffade jag även på 10an.Martin.n skrev: Eftersom jag nu märkt att min kropps lägnd ej vill bli längre än 1,70m..
Beslutade jag mig för att skaffa lite hjälp, när jag ska tvätta taket på santan...
Så det blev montering av fotstöd på trösklarna i fredags....
Och ungarna älskar detta steget som man kan hoppa ifrån..... He he ..http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.p ... c&start=15
Återgå till "Santa Fe (CM), 2007-2012"