Hmmm eller min vår son sa "Vad i helvete hände med kostnadsförslaget?" Han var med när bilen lämnades in och hör mig be dem speciellt att ringa och berätta vad felet vad och vad det skulle kosta först.
Så 2.100 kr för byte av rem och ngt hjul tror jag det var. Fick inte tag i gubben jag pratat med då jag lämnade in bilen. Jaha då kommer jag om en månad och hämtar den eftersom ni inte ringt med kostn.förslag sa jag. För pengarna är slut. Då fick jag besked att jag kunde få på fakt. med 30 dagar netto.
Kul eller hur? Nu är jag väl uppe i runt 15.500 kr i rep./bärning/hyrbilar mm på mindre än en månad om jag inte räknat helt fel.
Märsta Bilhus hörde av sig igår också. Ville inte ge mig något intyg. Vi har försökt få ersättning. De har sagt nej och vill vill inte ifrågasätta nejet fr Autoconcept. Jag hade ju papper på reparationen sa de. Vänd dig till Allmänna Reklamationsnämnde.
MEN FÖR HELVETE JAG VET INTE OM EN "COIL ASSY-IGNITION" ELLER ETT "CABLE SET-H/T" GÅR UNDER MOTORBLOCK, MOTORELEKTRONIK ELLER RENT AV TILLHÖR AVGASSYSTEMET I GARANTIN. LIKADANT MED DE ANDRA DELARNA SOM BYTTS/REPARERATS. Kan inte någon av dessa herrar fatta det!!!
Be ARN om hjälp är ju lika misslyckat det så länge de inte har någon bilmekaniker anställd som kan säga om jag överhuvudtaget har ett case här och det är jag helt övertygad om att ARN inte har.
Så nu har jag köpt mig en reparationshandbok till Santan, på engelska och tillhörande engelskt-svenskt lexicon så nu får jag väl sätta mig och plöja igenom den för att se om jag blir något klokare. Nu vet jag ialla fall vilken rem som är bytt senast.
Undrar hur alla andra Svenssons gör när man blir nekad ersättning hos Autoconcept. Ger upp? Vi är ju inte bilmekaniker och kan ju inte säga emot alls? Känns bittert!