Annons
Annons

2
"21,250 mil avverkade på den första Santan, nu jobbar vi på att knäcka nummer två... "
Blev den första knäckt på bara 21.250 mil. eller siktar Du på att åtminstone dubbla körsträckan innan nästa byte? :wink:

Ps. Grattis till ett fantastiskt bilval. 8)
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

Re: Har jag missat något?

3
Stahl skrev:Har jag missat något???
Japp! :mrgreen:
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=373

Hade egentligen tänkt mörka bytet ett tag till - med 900 mil på mätaren så är bilen inte ens inkörd ännu, och jag har medvetet avstått från att dra släp med bilen - faktiskt inte ens monterat drag. :roll:

Den uppmärksamme har dock redan sett bilen på forumet, och identifierat den som min på registreringsplåten
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=434
därav detta tillkännagivande light...

SantaClaus skrev: Blev den första knäckt på bara 21.250 mil. eller siktar Du på att åtminstone dubbla körsträckan innan nästa byte?
42,500 mil?
Hmm... det har väl Robertsson passerat med råge på sin Santa nu - å den är fortfarande i drift...

Nä, så lätt gör man inte åt en Santa - vi har gått och vimsat länge och tack vare utförsäljningen av lagerbilar så hamnade vi i ett läge där det bara var dumt att behålla den gamla bilen.
Avrapport från den gamla bilen följer!

Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

4
Grattis till bilen!

Har jag fattat det rätt så är din bil med på bilden från köpcentrat?

eller är man uppmärksam på fel ställe :wink:

Stahl

10
Killar och tjejer - ni rör er koncentriskt kring kärnan lite grann allihopa:
Lite rätt, lite fel hela bunten - häng med nu när jag betar av er en efter en;
Har jag fattat det rätt så är din bil med på bilden från köpcentrat?
eller är man uppmärksam på fel ställe
Japp! Den är där - man känner igen den på regplåten!

Tror du Swedefe låter sig "omköras"
Jajamän!
Jag har inget emot att bli omkörd!
Betraktar den som kör om mig med respekt, faktiskt - han måtte vara galnare än jag - å såna är det ont om...

Utan att veta !
Så tar jag för givet att swedefe har STORA Ex-lampor fram.
Efter 900 mil, även om draget inte är på plats
Stor skam faktiskt - har inga lysen på ännu; håller på att undersöka möjligheten att trava 4 lysen på varandra utan att använda båge fram - vi får se hur det blir.
Inom parentes kan sägas att det dröjde 6 månader innan jag fick på ljusen på den förra bilen... :roll:

Okey!
Alltså sammanfattningsvis kör swedefe den välbeprövade pingpong-taktiken, backspegel/vindruta/backspegel för å kolla om snuten ligger bakom.
Polisen ligger alltid bakom!
Dom lurar på påfarter, smyyger sig ikapp på motorvägen - det ligger alltid en Polis bakom; kanske inte inom synhåll - han kanske inte ens ser mig, ännu - men jag vet att det ligger Poliser bakom mig - och framför och, och, och...
Nä - jag är inte nojjig!
Bara uppmärksam -jag har stenkoll bakåt - har alltid haft!

Sen har han utrustat kärran med STORA XL-spottisar fram, dels för de ser fräckt ut samt att ungdoms-synen håller på att försvinna
Japp! Jag märker faktiskt skillnad i synförmåga de senaste åren, men jag har alltid haft bisarra ljusarrangemang på mina bilar;
På den tiden det fanns gränskontroll in till Tyskland vart det vid några tillfällen faktiskt lite tjafs - utstick, stagning, antal - man hade åsikter det mesta, men på den tiden fanns det ju fortfarande svenska utrikesåkare; det var bara att peka på första bästa svenskdragare med älgstaket och lysen högt och lågt för att sakerna skulle få sin rätta proportion igen...

De enda bilar som sluppit ljusorgier är ett par Xantior och en CX Break; dessa fronter är helt enkelt så snygga ifrån början att jag har svårt att sabba dem med x-lysen.
Har fortfarande en uppsättning Cibié Oskar Plus som skulle på den sista spetsnos-Xantian - men det såg inte klokt ut, hur jag än måttade och bar mig åt..
Jag fick köra på känn istället! :mrgreen:

Hur enkelt som helst, é ju bara att titta efter en Santa som saknar dragkrok.
Ha ha ha :?
Hustrun säger något likande - hon tycker bilen ser löjlig ut utan dragkrok, men ser man sig omkring så är det faktiskt ganska vanligt med Santor utan krok, konstigt nog.

Nå, milen rullar undan - jag är redan över 1000 mil som synes:
Bild

... och oroar er inte över bränsleförbrukningen som står angiven i rutan; bilen är fortfaranade under inkörning - den kommer att stiga vad det lider... :mrgreen:

Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

11
Swedefe skrev:Japp! Den är där - man känner igen den på regplåten
Swedefe

Har jag dålig dator eller dålig syn eller fattar jag inget???
Reg.plåten är borta..... det är ju ingen bil den är bara iså fal halv....
nä... swedefe... fram med kameran och ge oss en riktig titt!!!
:wink:
Stahl

13
Swedefe skrev:...man känner igen den på regplåten!
Jag blir galen !!! Jag fattar inte !! Var e den !!

Har försökt klura ut detta ett antal veckor nu men blir bara frustrerad.....

Hjälp oss enfaldiga människor att finna ro och slippa ligga sömnlösa på jobbet,,förklara var bilj..eln står !!!!!!
"Joppe"

14
En ledtråd, läs nummerskylten.. :?

Stahl

Äh, den bilden var ju "gammal", det tog ett tag innan jag fattade...den stora bilden har du väl inte missat.... tycker att Swedefe kunde lägga in den under bilarkivet