Vad händer?
1För två månader sedan glömde jag att stänga bakluckan ordentligt på min I40 136hk diesel från 2012 och behövde inte köra bilen på två dagar. När jag så skulle starta den var den i princip helt död. Som tur har jag en batteriladdare monterad till motorvärmaren, en Calix och jag körde den över natten. Dagen efter inga problem att starta och använda bilen som vanligt. Förra veckan hände samma sak, börjar man bli senil eller ger det inga utslag på öppen dörr???? Hur som helst, på med batteriladdaren över natten och bilen går som tåget igen. Idag krånglade det dock igen. Trots att jag numera minutiöst kollar att att alla dörrar är stängda ordentligt, kom jag tillbaka till bilen två timmar senare och det började djävlas. Motorn hackade, instrumentpanelen blinkade som ett nöjesfält...provade att slå av autolyset...gav upp...suckade...svor...provade en gång till och plötsligt gick bilen igång. Vad är det som händer? Ska kolla med verkstaden i morgon...kanske någon annan som haft samma problem? Nu laddar jag igen batteriet under natten...kanske har det blivit laddat för mycket?