Annons

Uppdatera kartor och mjukvara själv?

1
Tja..

Dags för service på min i40 -14 nu och då skulle mjukvaror för kartor uppdateras med. Men min service firma som gör det ligger 5 mil bort och var 1500kr dyrare på service än mina lokala verkstäder som är ok att göra service på enligt Hyundai Sverige. Men de är inte auktoriserade och gör således inte mjukvaran.
Går det att göra själv? Vart får man tag på det?

Bilexpo i Örebro skulle ha över 5500kr för service 3000 mil / 24 mån. Och min lokala ca 4000kr Lite skillnad i priser där.
Annons

Re: Uppdatera kartor och mjukvara själv?

2
Hej,

Så vitt jag själv vet så går det ej att uppdatera kartorna själv då du dels behöver ett USB-minne med senaste kartorna samt en aktiveringskod som är kopplat till din bils VIN-nummer samt din -Nav-enhets IDnummer, denna aktiveringskod plockar vi tekniker ut via en "HERE Maps" hemsida där vi har en inloggning.

TL;DR
Går ej att ladda själv, behövs bla inlogg till olika hemsidor.

Mvh,
Word
Hyundai-tekniker
Bilar:
2016 Hyundai i30 Turbo 1.6T
2004 Mitsubishi Lancer Evolution VIII 2.0T

"Det går, men det är inte rätt"

3
Hej, Får jag flika i med en fråga. Hur kan man se om man har senaste utgåvan på kartor? jag vet hur jag gör i bilen men hittar jag någonstans på nätet vilken som är den senaste tillgängliga? Jag gjorde service idag och dom påstod jag hade senaste utgåvan som är från 2014-10. känns konstigt att senaste utgåvan nästan är 1.5 år gammal.

MVH Eric

9
RobinST skrev:Det kom en ny uppdatering för navigation och mjukvara för kanske 3-4 veckor sedan, tror dom på verkstaden kan fixa den nya åt dig utan du behöver serva.. För det ska egentligen bara göras vid service.

Om din bil har 313E7AE (i40) som nuvarande mapversion så finns det en senare. :D
Fast du blandar och ger. Mjukvaran kan h*n ordna själv. Kartorna måste verkstaden göra. Klart att det borde finnas nyare
kartor än kvartal 3 2013 som beteckningen 313 står för. Förresten, inte säkert vad gäller Hyundai och kartor.