Tja..
Dags för service på min i40 -14 nu och då skulle mjukvaror för kartor uppdateras med. Men min service firma som gör det ligger 5 mil bort och var 1500kr dyrare på service än mina lokala verkstäder som är ok att göra service på enligt Hyundai Sverige. Men de är inte auktoriserade och gör således inte mjukvaran.
Går det att göra själv? Vart får man tag på det?
Bilexpo i Örebro skulle ha över 5500kr för service 3000 mil / 24 mån. Och min lokala ca 4000kr Lite skillnad i priser där.
Annons
Re: Uppdatera kartor och mjukvara själv?
2Hej,
Så vitt jag själv vet så går det ej att uppdatera kartorna själv då du dels behöver ett USB-minne med senaste kartorna samt en aktiveringskod som är kopplat till din bils VIN-nummer samt din -Nav-enhets IDnummer, denna aktiveringskod plockar vi tekniker ut via en "HERE Maps" hemsida där vi har en inloggning.
TL;DR
Går ej att ladda själv, behövs bla inlogg till olika hemsidor.
Mvh,
Word
Hyundai-tekniker
Så vitt jag själv vet så går det ej att uppdatera kartorna själv då du dels behöver ett USB-minne med senaste kartorna samt en aktiveringskod som är kopplat till din bils VIN-nummer samt din -Nav-enhets IDnummer, denna aktiveringskod plockar vi tekniker ut via en "HERE Maps" hemsida där vi har en inloggning.
TL;DR
Går ej att ladda själv, behövs bla inlogg till olika hemsidor.
Mvh,
Word
Hyundai-tekniker
Bilar:
2016 Hyundai i30 Turbo 1.6T
2004 Mitsubishi Lancer Evolution VIII 2.0T
"Det går, men det är inte rätt"
2016 Hyundai i30 Turbo 1.6T
2004 Mitsubishi Lancer Evolution VIII 2.0T
"Det går, men det är inte rätt"
3Hej, Får jag flika i med en fråga. Hur kan man se om man har senaste utgåvan på kartor? jag vet hur jag gör i bilen men hittar jag någonstans på nätet vilken som är den senaste tillgängliga? Jag gjorde service idag och dom påstod jag hade senaste utgåvan som är från 2014-10. känns konstigt att senaste utgåvan nästan är 1.5 år gammal.
MVH Eric
MVH Eric
4Kan detta vara något?
Längst ner på sidan kan man ladda hem senaste mjukvaran.
5I och för sig hittar jag ingen länk, men det är stor skillnad på mjukvara och kartor.CaPTaiN-MiFFo skrev:Kan detta vara något?
6Sorry, missade länken. Filen är i alla fall rejält stor.
http://hyundai.navigation.com/cms/page. ... aiEMEA/EUR
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
7Det är uppdatering av mjukvaran i navigatorn. Den möjligheten har alltid funnits. KartornaCaPTaiN-MiFFo skrev:Sorry, missade länken. Filen är i alla fall rejält stor.
däremot finns inte tillgängliga på det sättet.
8Det kom en ny uppdatering för navigation och mjukvara för kanske 3-4 veckor sedan, tror dom på verkstaden kan fixa den nya åt dig utan du behöver serva.. För det ska egentligen bara göras vid service.
Om din bil har 313E7AE (i40) som nuvarande mapversion så finns det en senare.
9Fast du blandar och ger. Mjukvaran kan h*n ordna själv. Kartorna måste verkstaden göra. Klart att det borde finnas nyareRobinST skrev:Det kom en ny uppdatering för navigation och mjukvara för kanske 3-4 veckor sedan, tror dom på verkstaden kan fixa den nya åt dig utan du behöver serva.. För det ska egentligen bara göras vid service.
kartor än kvartal 3 2013 som beteckningen 313 står för. Förresten, inte säkert vad gäller Hyundai och kartor.
10Filen är på 778 Mb. Låter otroligt att inte kartor skulle finnas med då.
11Så blir det när man leker med hemkokta Win-CE system, istället för Android. Otroligt men sant.CaPTaiN-MiFFo skrev:Filen är på 778 Mb. Låter otroligt att inte kartor skulle finnas med då.
12Oj. Ok. Låter helskruvat.
13Hej!
Någon här som vet vilken senaste kartversion är som man bör få vid en service nu?
Eller kan säga vilken version ni själva fick vid senaste servicen?
Tacksam för svar!
Någon här som vet vilken senaste kartversion är som man bör få vid en service nu?
Eller kan säga vilken version ni själva fick vid senaste servicen?
Tacksam för svar!
14Jag har precis haft inne min på service och fick kartversion 115E7AA.
Fick även systemversion 7.6.5, såg i länken ovan (http://hyundai.navigation.com/cms/page. ... aiEMEA/EUR) bara har 7.5.8 så de verkar inte uppdatera den sidan längre vilket gör att man inte kan uppdatera själv för att få den senaste.
Fick även systemversion 7.6.5, såg i länken ovan (http://hyundai.navigation.com/cms/page. ... aiEMEA/EUR) bara har 7.5.8 så de verkar inte uppdatera den sidan längre vilket gör att man inte kan uppdatera själv för att få den senaste.