Tänkte dela med mig av lite positiva erfarenheter!
Visste inte riktigt vart jag skulle skriva detta så det blev under tester!
Köpte min Santa Fe i februari i år har egentligen inte kört några längre sträckor med den så jag var spänd inför sommarens bravader jag planerat.
Jag åkte med bilsläp från Säffle/Värmland via Östersund upp till Örnsköldsvik, sov självklart bak i bilen, hämtade upp bilen jag köpt och satte riktmärket mot Stockholm. Stannade till i Söderhamn för att hämta upp mer bildelar. Väl i Stockholm så for jag vidare ut till Färingsö där det var grill och bärs afton med Mazda..! Wankel klubben..
Dagen efter så for jag mot Säffle igen med stop i Örebro för att hämta mer bildelar. Detta var vecka:31 och ca 189 mil avverkades från torsdag kväll 19.32, till Lördag natt kl 00.16 då jag var hemma i Säffle igen.
Veckan därpå, alltså 32 hade jag planerat Ner svängen mot Skåne..
Åkte tidigt på fredag med vanlig släpvagn från Säffle. redan i Göteborg så var det stop och lämnade av bildelar hos en glad köpare. Vidare ner till Lund där jag tömde släpet till en ännu gladare köpare. For ca 2 mil och hämtade upp hela släpet med bildelar utanför Lund. Jag åkte sedan vidare mot Skurup (mellan Ystad och Smygehuk) där jag skulle stanna över natten.
Lite bärs och mycket Mazda..! snack blev det..
Tidigt Lördag morgon efter frukost så tog jag Santan med på en tur till Helsingborg och vidare till Helsingör där det var Mazda och NSU träff under lördagen. Hade tänkt att jag skulle sova bak i bilen (som vanligt) men fick en inbjudan att sova i stuga..
Söndag for vi tillbaka till Sverige och vidare upp till Falkenberg där det var banracing. Efter avslutad tävling så styrde jag kosan mot Göteborg där jag skulle hämta delar på vägen hem.
Denna "lilla" resa blev bara 136 mil men som ni förstår så vill jag få fram en poäng..
Jag måste säga att jag har varit nöjd hela tiden med bilen men nu känns det ännu bättre. bensinförbrukning orkar jag inte tänka på med dagens bensinpris så när lampan börjar blinka så tankar jag...
Nu skall jag försöka sätta mina Tuning-planer i verket och få Santan att lysa ännu mer när man är ute och åker!
Rekommenderade inköp är: 12V Kylväska för läsk och mat.
Hade förresten Santa Fe möte ett antal gånger under resorna, vid några tillfällen tutades det och någon vinkade. Någon som kände igen oss..? Silverfärgad Santa -03 GLS Ex. med orginal Frontbåge och sidesteps.
Ha de bra allihopa och förhoppningsvis så ses vi på träffen!
(Självklart kommer jag att sova bak i bilen..
Hälsningar - Fredrik Geite